مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اقامت 84 هزار گردشگر داخلی و خارجی در یک هفته تعطیلات عید فطر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، فرزین حق پرست گفت: این آمار شامل گردشگرانی است که دستکم یک شب در آذربایجان شرقی اسکان و اقامت داشته و این استان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده اند.

وی میانگین مدت اقامت از روز شنبه تا جمعه هفته گذشته در استان را دو و نیم شب اعلام کرد و افزود: تمام مراکز اقامتی آذربایجان شرقی در این روزها با ظرفیت کامل فعال بودند.

حق پرست گفت: این آمار شامل 25 هزار نفر اقامت در هتل ها، 22 هزار نفر در مهمان پذیرها، 3 هزار و 500 نفر در هتل آپارتمان ها و 33 هزار و 400 نفر گردشگر در مدارس آذربایجان شرقی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به حضور چشمگیر گردشگران در استان، یادآوری کرد: این آمار 84 هزار نفری فقط مختص هتل هاست، اما تمام پارک های مسافر و کمپ های گردشگری استان نیز شاهد حضور و اقامت گردشگران بودند که آمارشان قابل استخراج و جمع بندی نبود.

حق پرست همچنین با اشاره به استقبال گسترده گردشگران ازموزه های آذربایجان شرقی در روزهای تعطیلات عید فطر اظهار کرد: در طول این یک هفته برای بیش از 42 هزار بازدید کننده با بلیط فروشی از موزه های استان انجام گرفته است.

 وی این رقم را تنها آمار بلیط فروشی عنوان کرد و با بیان اینکه بازدید و حضور گردشگران از این موزه ها و محوطه های تاریخی بیش از این بوده است، گفت: گردشگرانی که تنها در محوطه این موزه ها مانند محوطه مسجد کبود تبریز حضور یافته یا به صورت رایگان و نصف بها از موزه ها بازدید داشته اند در این آمار گنجانده نشده است.

حق پرست با بیان اینکه کلیسای ثبت جهانی شده سنت استپانوس جلفا بیشترین بازدید را در این یک هفته به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: در این مدت برای 14 هزار و 824 نفر در کلیسای سنت استپانوس بلیط فروشی شده است.

یادآوری می شود در طول یک هفته همزمان با تعطیلات عید فطر، روستاهای کندوان و اشتبین استان نیز با حضور چشمگیر گردشگران مواجه شده بود.
 
انتهای پیام/ب

 

 

برچسب ها: گردشگر ، تعطیلات ، فطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.