ظرف سه سال آینده محقق می‌شود

تولید داخلی "داروهای مشتق پلاسما"

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه در صدد برنامه ریزی‌هایی هستیم تا صد در صد داروهای مشتق پلاسما توسط تولید داخلی باشد، گفت: طی دو تا سه سال آینده این امر محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،  علی اکبر پورفتح ا... مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در مراسم چهلمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه امید زندگی در بیماران تالاسمی و هموفیلی بیش از 10 سال نبود، اظهار داشت: امروز با گذر از 40 سالگی و با اهدای 40 میلیون خون از بدو تاسیس این سازمان با خوشحالی می‌توان گفت بیماران هموفیلی و تالاسمی باید با واژه بیماری خداحافظی کرده و در فکر کیفیت زندگی خود باشند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون  نگرانی کمتری برای به دنیا آمدن بیماران هموفیلی و تالاسمی در کشور وجود دارد ،تصریح کرد: امید به زندگی این افراد مشابه افراد دیگر است و انجام اعمال جراحی و پیشرفت‌های پزشکی جدید در این عرصه مدیون  اهداکنندگان است.

وی با اشاره به اینکه در منطقه پیشرو پیوند هستیم، گفت: اگر ایران هم اکنون شاهد انجام انواع جراحی های پیشرفته در شاخه های مختلف پزشکی است این امر مدیون  اهدا کنندگان مستمری است که همواره بدون هیچ چشم داشتی در صف مراکز اهدای خون حضور دارند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که در آینده جمعیت اهدا کننده محدودی بسازیم، خاطر نشان کرد: این افراد باید فرهیخته و مراقب باشند تا کیفیت خونهای اهدایی تضمین شود.

به گفته وی، اهدای خون عملگرایی را برای جامعه ایجاد می کند و اهداکنندگان سرمایه‌های ملی این کشور هستند.



انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.