مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از افتتاح بزرگ‌ترین کمپ گردشگری آذربایجان غربی در منطقه قره کلیسا تا هفته آینده خبر داد.

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: با توجه به عملیات صورت گرفته برای احداث بزرگ‌ترین کمپ گردشگری آذربایجان غربی در شهرستان چالدران این کمپ تا آغاز برگزاری مراسم سالانه قره کلیسا افتتاح خواهد شد.

وی افزود: کل مساحت این کمپ در حدود 4 هکتار بوده و برای احداث آن تاکنون 2.5 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

جباری ادامه داد: قداست خاص قره کلیسا موجب شده تا همه ساله این کلیسا مورد بازدید هزاران نفر از ارامنه نقاط دنیا قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: این مراسم در 11، 12 و 13 مردادماه برگزار می‌شود و تمام تدابیر لازم برای برگزاری باشکوه این مراسم انجام شده است.

وی راه‌اندازی نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی استان در زمینه‌های مختلف در محوطه قره کلیسای چالدران را یکی از برنامه‌‌های میراث فرهنگی استان برای معرفی صنایع دستی آذربایجان غربی عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برگزاری این مراسم را بهترین فرصت برای جذب توریست خارجی عنوان کرد.

وی افزود: در راستای جذب گردشگران خارجی، اداره میراث فرهنگی استان با همکاری فرمانداری چالدران و شورای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان در نظر دارند بروشورهای تبلیغاتی را که در خصوص معرفی آثار تاریخی و دیدنی‌های استان است در اختیار زائرین قره کلیسا قرار دهندز/.

برچسب ها: افتتاح ، میراث ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.