تحقیقات نشان داده است که مغز می‌تواند دردهای مزمن را تشخیص داده و از صدا خفه کن‌های عصبی استفاده کند تا فرد کمتر متوجه ناراحتی در قسمت درد شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دردها می‌توانند بی رحمانه افراد را ضعیف کرده و او را از انجام کارهای معمول خود باز دارد.

اما محققان با بررسی بر روی موش‌ها دریافتند که دردهای ثابت می‌تواند با سلولهای صدا خفه کن در یک قسمت از مغز آرام بگیرد. این یافته می‌تواند به مردمی که از درد های مزمن و دائمی رنج می‌برند و تمایلی به درمان‌های فیزیکی و جراحی ندارند کمک مهمی کند.

این تحقیقات نشان داده است که مغز می‌تواند دردهای مزمن را تشخیص داده و از صدا خفه کن های عصبی استفاده کند تا فرد کمتر متوجه ناراحتی در قسمت درد شود.

محققان می‌گویند: مغز انسان می‌تواند کار ها را اولویت بندی کند. مثلا وقتی در بیابان دچار شکستگی شوید، تا هنگام رسیدن به یک مرکز درمانی و یا رسیدن نیرو های امدادی شما درد کمتری را احساس می‌کنید. چرا که اولویت مغز شما تصمیم گیری صحیح برای یافتن راه چاره است.

لارا سایمون، روان شناس بیمارستان کودکان بوستون می‌گوید: راه‌های طبیعی برای تسکین درد‌های طبیعی، دور شدن و فکر نکردن به درد است.

او می افزاید: برای بهبود و التیام زخم‌ها و خراش‌ها حتما باید مراقبت‌هایی بعمل آید. اما برای درد های مزمن بهترین راه درمان توجه نکردن و کنار گذاشتن درد است.


انتهای پیام/
برچسب ها: مغز ، درد مزمن ، آرامش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار