به دلیل برخی مشکلات منابع مالی دولت تاکنون هیچ اعتبار عمرانی اختصاص داده نشده است و حتی اعتبارات مربوط به تعمیرات دانشگاه‌ها نیز ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ، محمد حسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم  تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش‌های وزارت علوم برگزار شد، طی سخنرانی گفت:مهمترین مسئله در طول این یکساله گذشته تاکنون مسئله آشفتگی و نابسامانی منابع انسانی هم در ستاد وزارت علوم و هم موسسات است که یکسری اقداماتی در این راستا وجود داشته که برخی از این مشکلات برطرف شده است.

وی افزود: بنابراین اولین دستور در این راستا سامان دادن منابع انسانی بوده است، چنانچه در خصوص سهمیه معاونت برنامه ریزی راهبردی نیز باید بگویم که این سهمیه ابلاغ می‌شود، البته در رویه توزیع منابع مالی نیز اتفاق افتاده است چنانچه در ستاد وزارت علوم با توجه به ضوابط و شاخص‌ها موضوعی تحت عنوان چانه زنی و لابی‌گری وجود ندارد.

وی در خصوص سرانه دانشجویی گفت:در سال گذشته تلاش زیادی در خصوص بودجه دانشگاه ها صورت گرفت اما نتایجی حاصل نشد.

امید به بحث تخصص دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود:در سال گذشته با پیگیری بعد از چند سال تخصیص دانشگاه‌ها بین و 95 تا 10 درصد اتفاق می‌افتد.

امید تصریح کرد: پیگیری‌های خوبی در خصوص بحث عمرانی شکل گرفته چنانچه میزان اعتبار 300 میلیارد تومانی در آخرین روز(29 اسفند) سال گذشته به دانشگاه‌ها اضافه شد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل منابع مالی دولت تا امروز هیچ اعتبار عمرانی اختصاص داده نشده و حتی پول تعمیرات دانشگاه نیز ابلاغ نشده است.

امید تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود در بحث IT هم اکنون اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی به آئین نامه‌های آموزش عالی اشاره کرد و اظهار داشت:4 آئین نامه محوری از جمله استخدامی، اعضای هیئت علمی، تشکیلات و مالی و معاملاتی که از جمله آئین نامه‌های محوری هستند در حال گذراندن مراحل نهایی است.

وی در خصوص فعالیت خیرین گفت: اقدامات خوبی تاکنون شکل گرفته چنانچه بیش از 10 دانشگاه بنیاد خیرین را تشکیل داده‌اند و در 20 دانشگاه نیز بنیاد خیرین در دست اقدام است البته در بحث خیرین، هیئت امنای دانشگاه‌ها نیز می توانند در این راه کمک زیادی داشته باشند.

امید در خصوص امور رفاهی گفت: وام 100 میلیون تومانی به اعضای هیئت علمی داده می‌شود البته برای اساتید پیمانی نیز این امر در دستور کار قرار گرفته است.

وی به بازگشایی مجموعه گل یاس وزارت علوم و بازسازی پردیسان اشاره کرد و افزود:هم اکنون مجموعه گل یاس وزارت علوم بازگشایی شده و هتل پردیسان نیز بازسازی شده است، چنانچه با توافق بانک سپه کارت تسهیلات و اعتبارات در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

امید تصریح کرد: از جمله برنامه‌های سال جاری می‌تواند به بحث بودجه عملیاتی اشاره کرد که فراهم شده است.



انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار