مسئول جهاد دانشگاهی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با بیان اینکه دولت در انتصاب روسای دانشگاه‌ها جایی برای اساتید علوم انسانی نگذاشته است، گفت: معتقدم فردی از رشته علوم انسانی باید ریاست را در دانشگاه تهران بر عهده بگیرد.

مسئول جهاد دانشگاهی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در تحلیل روند انتخاب رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه معتقدم فردی از رشته علوم انسانی باید ریاست را در دانشگاه تهران بر عهده بگیرد، اظهارداشت: ما انتصاب‌ تحصیل‌ کرده‌های علوم انسانی را در سطح وزارت علوم نمی‌بینیم، حداقل توقع داریم که در سطح ریاست دانشگاه از اساتید علوم انسانی استفاده شود.

دبیر فرهنگی سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران با بیان اینکه اسلامی کردن دانشگاه با استفاده از تجربه‌های اساتید و نخبگان علوم انسانی سهل‌الوصول‌تر خواهد بود، گفت: از دولت دلخوریم که در انتصاب روسای دانشگاه‌ها جایی برای اساتید و نخبگان علوم انسانی نگذاشته است.

وی افزود: دولت پیشین اصل استفاده از اساتید علوم انسانی در ریاست‌ها را در نظر گرفته بود و این در حالی است که از دولت یازدهم توقع بیشتری در این زمینه می‌رفت.

گفتنی است، وزیر علوم روز گذشته طی مراسمی در حالی محمود نیلی‌ احمدآبادی را به سرپرستی دانشگاه تهران منصوب کرد.

نیلی احمدآبادی پیش از این معاونت آموزشی گروه متالورژی دانشگاه تهران، معاونت پژوهشی دانشكده فنی دانشگاه تهران، ریاست پردیس دانشكده‌های فنی دانشگاه تهران و مدیریت قطب علمی مواد را برعهده داشته است.

همچنین سرپرست اول دانشگاه تهران یعنی محمدحسین امید نیز استاد تمام گروه مهندسی آبیاری و آبادانی، دانشکده مهندسی آب و خاک، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.

محمدحسین امید در مراسم معارفه نیلی احمدآبادی دلایل قبول سرپرستی خود در دانشگاه تهران را شرایط حساس دانشگاه و اجرای برنامه‌های وزیر علوم عنوان کرد.

امید با بیان اینکه امیدوار بودم پس از چند ماه کش و قوس تکلیف رئیس دانشگاه تهران به طور کامل مشخص شود گفت که انتصاب سرپرست خارج از انتظار من بود؛ ولی دانشگاه تهران نوآوری زیاد دارد و این نیز یکی از نوآوری‌ها بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار