"فیصل المقداد" معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد کشورهای غربی حامی اصلی جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد کشورهای غربی حامی اصلی جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.  

"فیصل المقداد" در سخنرانی خود در نشست فوق العاده وزرای امور خارجه کشورهای عضو کمیته قدس جنبش غیرمتعهدها در تهران افزود: جنایت های اسرائیل ثابت کرد ملت فلسطین راهی جز مقاومت و پایداری ندارد. 

وی همچنین خواستار محاکمه مقامات صهیونیست در دادگاه بین المللی گفت: جهان امروز شاهد نسل کشی است که اسرائیل در غزه مرتکب می شود. یک ماه است اسرائیل در خون ملت فلسطین تاخت و تاز می کند. اسرائیل به مدارس آنروا در غزه حمله می کند، اما سازمان ملل حتی از مدارس خود هم دفاع نمی کند. اشتباه است اگر کسی تصور کند کشتارهای اسرائیل در نوار غزه پس از حادثه سه شهرک نشین رخ داد، زیرا اسرائیل فلسطینی ها را بشر نمی داند و نمی خواهد آنها زنده باشند. اسرائیل خواهان صلح نیست، بلکه به دنبال سرزمین عرب‌هاست. 

این مقام سوری همچنین گفت: ملت سوریه همواره از ملت فلسطین حمایت کرده است. مسئله فلسطین باید همچنان اصلی ترین مسئله برای ما باقی بماند. همه آنچه برای سوریه رخ می دهد، به علت حمایت آن از ملت فلسطین است. سوریه همه توان خود را برای خدمت به آرمان فلسطین به کار گرفت. 

فیصل المقداد خاطر نشان کرد: اسرائیل در مدت چند روز بیش از 180 فلسطینی را کشت، اما همچنان عده‌ای فقط تماشاچی هستند. گروه های تکفیری از حمایت اسرائیل، فرانسه و غرب برخودارند و کشورهای غربی حامی جنایت های اسرائیل در غزه هستند. بشریت هرگز در طول تاریخ تا این حد به قهقرا نرسیده بود و سقوط نکرده بود. 

مقداد گفت: از ملت فلسطین می خواهند تا در برابر حمله صهیونیست ها از خود خویشتنداری نشان دهد. ملت فلسطین فقط با تحقق وحدت ملی به پیروزی خواهد رسید. هیچ جایگزینی در برابر جنایت های صهیونیست‌ها به جز پایداری و مقاومت وجود ندارد. دشمن صهیونیستی فقط زبان زور می فهمد. اسرائیل می خواهد ملت فلسطین را قتل عام و آرمان فلسطین را نابود کند. ما از حمایت ایران از ملت فلسطین و مقاومت فلسطین تقدیر می کنیم. 

وی ادامه داد گفت: اسرائیل خواهان صلح نیست، بلکه می خواهد همه منطقه تسلیم این رژیم و در تسلط آن باشند. کسانی که مردم غزه را می کشند، همان کسانی هستند که در قتل ملت سوریه دست دارند. ملت فلسطین فقط می خواهد با شرافت و کرامت زندگی کند. اسرائیل فلسطینی های بیگناه را در سواحل غزه، پارک ها و مدارس آنروا می کشد. آیا امیدی به اصلاح نظام بین المللی کنونی وجود دارد؟ این سوال بزرگی است که جنبش غیرمتعهدها باید از خود بپرسد. هر کسی تصور می کند قاتلان اسرائیلی از ریختن خون ملت فلسطین سیر شده اند، اشتباه می کند. اسرائیل در نوار غزه، مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت می شود. من مبالغه نمی کنم که سران اسرائیل نمی خواهند حتی یک کودک فلسطینی را زنده ببینند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار