رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به برداشت 40 هزار هکتار از شالیزارهای استان گفت: از این میزان بیش از 25 هزار هکتار به صورت مکانیزه برداشت شد.

دلاور حیدرپور در حاشیه شورای کشاورزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: روند برداشت برنج از نوع رقم محلی از شالیزارهای استان مازندران در دهه اول مرداد ماه امسال شتاب بیشتری گرفته و در اکثر شهرستان های استان عملیات برداشت آغاز و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 96 درصد از شالیزارهای زیر کشت ارقام محلی و بیش از 58 درصد از ارقام پر محصول استان در مرحله خوشه دهی می باشد، از برداشت برنج در بیش از 40 هزار هکتار از شالیزارهای استان خبر داد که 25 هزار و 745 هکتار آن به صورت مکانیزه و مابقی به صورت سنتی صورت گرفته است.

حیدرپور با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 5 هزار و 920 هکتار پرورش رتون و بالغ بر دو هزار هکتار کشت مجدد در استان صورت گرفته افزود: پرداخت مرحله اول حق الزحمه ناظرین بکارگیری شده در طرح برنج در دست اقدام است.

محمد محسنی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران از افزایش حمل و کیسه گیری کود فله در استان مازندران خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از هشت هزار تن انواع کودهای شیمیایی به صورت فله به مقصد انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران حمل شد و این در حالی است که میزان ورودی کود فله در مدت مشابه سال قبل صفر بوده است.

وی با بیان اینکه از آغاز سالجاری تاکنون دو هزار و 700 تن از کودهای فله وارده به انبارهای استان کیسه گیری شد و عملیات کیسه گیری بقیه کودهای فله با بکارگیری کلیه امکانات موجود ادامه دارد، تصریح کرد: فرایند ذخیره سازی و کیسه گیری کودهای فله مستلزم بکارگیری امکانات و شرایط خاص است.

محسنی با بیان اینکه در سال گذشته تنها 6 هزار و 581 تن انواع کودهای شیمیایی فله در استان مازندران کیسه گیری شد افزود: این مقدار در چهار ماهه اول سالجاری حدود 8 هزار تن بوده که دو هزار و 700 تن از کود فله کیسه گیری، توزین، بسته بندی و پارت چینی گردید و این عملیات همچنان ادامه دارد.

وی در پایان گفت: از آغاز امسال تا کنون بیش از 60 هزار تن کود شیمیایی برای بخش کشاورزی استان مازندران تأمین و از این میزان 32 هزار تن در بخش کشاورزی استان توزیع شد./ش/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.