گروه های مدافع حقوق بشر در استرالیا از تصمیم اتحادیه لیگ این کشور مبنی بر ممنوعیت حمل پلاکاردها در حمایت از مردم غزه در ورزشگاه های این کشور انتقاد کردند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روزنامه هاآرتص، اتحادیه لیگ استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد حمل و نصب هر گونه پلاکارد با مضامینی از قبیل « غزه را نجات دهید» «فلسطین را نجات دهید» و « به کودکان غزه کمک کنید» در لیگ این کشور ممنوع خواهد بود.

در همین رابطه گروه های مدافع حقوق بشر در آدلاید در اجتماعی این تصمیم را محکوم کردند.
این در حالیست که مالک یک رستوران مشهور در استرالیا که با مسئولان اتحادیه فوتبال فلسطین رابطه نزدیکی دارد از مسئولان خواسته بود با نصب پلاکاردهای تبلیغاتی برای کمک های مالی به مردم غزه اطلاع رسانی شود.

سم شاهین رییس اتحادیه حقوق بشر استرالیا به روزنامه ساندی میل استرالیا گفت :« باور نمی کنم در این عصر چنین درخواست های انسان دوستانه را منع شود و نتوانیم به مردم دیگر کمک کنیم.نمی دانم چه کسی این تصمیم را گرفته است اما امیدوارم او بتواند شب ها آسوده بخوابد.»

پاتریک کیم سخنگوی اتحادیه لیگ استرالیا گفت :« این اتحادیه نمی تواند اجازه دهد تا پلاکاردهای سیاسی - چه محلی و داخلی و چه بین المللی - در ورزشگاه ها نصب شود.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار