معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز گفت: در طی 5ماهه امسال حدود 5.5 میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل داده شده که نسبت به سال گذشته رشد 40 درصدی نشان می‌دهد.

حمیدرضا عراقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص موضوع گازرسانی به نیروگاهها و عدم استفاده از سوخت های مایع با هدف جلوگیری از عدم النفع برای کشوراظهار داشت: استفاده از گاز به جای سوخت مایع در نیروگاهها علاوه بر تاثیرات مثبت زیست محیطی موجب صرفه جویی ارزی در منابع کشور می شود.

وی تصریح کرد: در طی 5ماهه امسال حدود 5.5 میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل داده شده که نسبت به سال گذشته رشد 40 درصدی نشان می‌دهد که این موضوع ناشی از تأمین گاز از فازهای مختلف پارس جنوبی بوده است. بر همین مبنا، رکورد گازرسانی به نیروگاهها را هم شکسته شده و میزان مصرف گاز تحویلی به نیروگاه‌ها به حدود 229 میلیون متر مکعب گاز رسید که در طول تاریخ صنعت نفت و گاز بی‌سابقه است.  

عراقی تاکید کرد: از طریق وزارت نفت کنترل‌هایی صورت گرفته که نیروگاهها کمتر سوخت میان تقطیر استفاده کنند که در این خصوص تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها در اولویت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: شرکت گاز و نفت با همدیگر تعامل خوبی دارند که این تعامل و هماهنگی در تاریخ صنعت نفت بی سابقه است و ما هیچ مشکلی با شرکت ملی نفت در تامین گاز نداریم و در حال حاضر جلسات مستمری با همکاران برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار