عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خبر داد

افزایش" پیشرفت‌های اقتصادی" با تحریم

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: آینده صادرات نفت ایران را به شرط حمایت از تکنولوی‌های نوین می‌توان مثبت ارزیابی کرد.

داوود صفایی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: تحریم‌ها باعث شد که اعتماد ما به تجهیزات داخلی و استفاده از آن‌ها افزایش یابد و این موضوع موجب تقویت اقتصاد داخلی و ملی، خواهد شد .
صفایی اضافه کرد: تحریم در بخش خرید می‌تواند صادرات را محدود کند و ممکن است خریداران را ناچار کند تا از خرید نفت و مشتقات آن خودداری کنند در حالی که ایران توانایی افزایش تولید را دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: تا به حال اقدامات خوبی برای وصول درآمدهای نفتی انجام شده تا بتوانند چرخه اقتصادی را به روال عادی برگردانند اما این کار زمان بر و دشوار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه افزود: گره وصول درآمدهای نفتی مرحله به مرحله باز می‌شود و بازشدنش به این مفهوم است که ما یک قدم به جلو برداشته‌ایم که برگشتی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: اگر نهادها، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی را حمایت کنند و با فعالیت‌های دانش بنیان در ساخت تجهیزات صنعت نفت همکاری مشترک و حمایت‌های مالی داشته باشند می‌توان شاهد جذب بیشتر متخصصان دانشگاهی بود.

صفایی در ادامه عنوان کرد: با افزایش گرایش در حوزه پتروشیمی دقت دانشجویان در انتخاب رشته بیشتر خواهد شد و فارغ‌التحصیلان نیز به شرکت‌های دانش بنیان جذب می‌شوند.

وی در پایان اضافه کرد: همچنین می‌توان بازار کار خوبی در مورد تحقیق و پژوهش و ساخت تجهیزات پیشرفته نفت و گاز و پتروشیمی در کشور رقم زد که موتور توسعه و پیشرفت صنعت نفت خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار