مشاور حقوقی رئیس‌جمهور گفت: تنها کشوری که به نوعی از جنایت‌ متضرر می‌شود می‌تواند اقدام منسجم حقوقی انجام دهد و باید ارتباط و صلاحیت میان آن کشور با دیوان بین‌المللی کیفری وجود داشته باشد البته ایران در دیوان کیفری نیست اما این انتظار وجود دارد که سازمان‌های بین‌المللی به صحنه ورود کنند چرا که ایران به تنهایی نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "الهام امین‌زاده" در حاشیه نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که صبح امروز در هتل آزادی برگزار شد گفت: تحریک نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری در اولویت ایران است اما دولت خودگردان فلسطین قرار شده شکایتی را در نهادهای دیوان کیفری بین‌المللی انجام دهند.
 
وی تصریح کرد: یکی از راه‌های مقابله با چنین جنایت‌های طرح پرونده در شورای امنیت است چرا که اگر اراده سیاسی در شورای امنیت وجود داشته باشد دیوان کیفری قادر به برخورد اساسی است مانند دادگاه ترور رفیق حریری.
 
معاون حقوقی رئیس‌جمهور بیان کرد: تنها کشوری که به نوعی از جنایت‌ متضرر می‌شود می‌تواند اقدام منسجم حقوقی انجام دهد و باید ارتباط و صلاحیت میان آن کشور با دیوان بین‌المللی کیفری وجود داشته باشد البته ایران در دیوان کیفری نیست اما این انتظار وجود دارد که سازمان‌های بین‌المللی به صحنه ورود کنند چرا که ایران به تنهایی نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.
 
وی درباره منشور حقوق شهروندی اظهار داشت: رئیس‌جمهوری به زودی جواب منشور را به ما می‌دهد و اگر در دولت تصویب شود تمام وزارتخانه‌ها موظف به اجرای آن و احترام گذاشتن به حقوق مردم هستند.
 
امین‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: این یک سند بالادستی و حساس است و دکتر روحانی شخصا آن را بررسی می‌کند.  

انتهای پیام/

برچسب ها: مشاور ، حقوقی ، منشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار