اطلاعات عامه مردم در مورد شیر مادر محدود است و فرهنگ سازی در زمینه تغذیه با شیر مادر کم انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا مرندی، رئیس کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر در همایش ترویج تغذیه با شیر مادر از همکارانش در زمینه کم کاری و کوتاهی در ترویج تغذیه مادران برای شیردهی نوزادان خود گله کرد و چند عامل را در افزایش آمار شیردهی مادران برشمرد.

مرندی گفت: اطلاعات عامه مردم در مورد شیر مادر محدود است و فرهنگ سازی در زمینه تغذیه با شیر مادر کم انجام می‌گیرد. تغذیه با شیر مادر در ساعت اولیه تولد، بیش از 23 درصد مرگ و میر نوزادان را کاهش می‌دهد.

مرندی یکی از عمده‌ترین علل که مصرف کردن شیر مادر را گرم نگه داشتن زیاد نوزاد دانست و گفت: در بسیاری از موارد، در اثر هیپرترومی نوزاد، آب بدنش تبخیر می‌شود و 400-300 گرم از وزنش در روزهای اول تولد از دست می رود که این مسائل باعث کاهش مکش نوزاد و حتی افزایش زردی وی می‌شود.

مرندی ادامه داد: بسیاری از مادران برای کاهش وزن و برگشتن به وزن قبلی از بارداری اقدام به استفاده از رژیم‌های غذایی و انجام ورزش‌های سنگین می کنند که اینها باعث کاهش شیر مادر می‌شود.

رئیس کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر،‌در پایان گفت: خواب و استراحت کافی مادر، آرامش مادر و به دور بودن از استرس و اضطراب، همراهی همسر و والدین در کمک به مادر و... از عواملی هستند که به ارتقاء سلامت مادر و افزایش شیردهی او کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار