حمید چیت‌چیان در جریان سفر به استان سمنان خواستار انجام مطالعه‌های جداسازی آب شرب از مصارف بهداشتی به‌منظور ارتقای سطح کیفی آب شرب دامغان شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید چیت‌چیان در جریان سفر به استان سمنان از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید بسطامی شاهرود بازدید کرد.

وی پس از بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه شهید بسطامی، در نشست مشترک مدیران وزارت نیرو و مدیران صنعت آب و برق استان سمنان، ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام‌شده در بخش‌های آب و برق در سطح استان و به‌ویژه شهرستان شاهرود، اظهار داشت: راه‌اندازی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهید بسطامی شاهرود از اولویت‌های مهم صنعت برق است که پس از انجام مراحل فنی، در هفته دولت سال‌جاری عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به وضعیت مناسب استان سمنان در تولید و تامین انرژی برق، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت مطلوب تولید انرژی برق در سمنان، آماده واگذاری برق بدون هیچ محدودیتی به متقاضیان صنایع در سطح استان هستیم.

وی سپس با اشاره به تکمیل پروژه سد کالپوش، افزود: با پایان یافتن عملیات احداث سد کالپوش، به‌زودی با برنامه‌ریزی نهایی‌، انتقال آب این سد به شهرستان شاهرود ازطریق واگذاری به بخش خصوصی به شیوه BOT انجام خواهد گرفت.

چیت‌چیان با ابراز امیدواری نسبت به تسریع پروژه فاضلاب شهر شاهرود، گفت: با تامین اعتبار مناسب برای این پروژه در سال‌های آینده، امیدواریم کار با برنامه و به‌موقع به پایان برسد.

* لزوم کاهش هدررفت شبکه آب شهری

حمید چیت‌چیان همچنین در ادامه این سفردر نشست بررسی وضعیت منابع آب شهرستان دامغان، خواستار انجام مطالعه‌های جداسازی آب شرب از مصارف بهداشتی به‌منظور ارتقای سطح کیفی آب شرب این شهرستان شد.

در ابتدای این نشست، مسؤلان استانی با اشاره به طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های نکارود به میزان ۱۱۰ میلیون مترمکعب با هدف تامین آب شرب و صنعت شهرستان دامغان، اصلاح شبکه‌های آبرسانی روستایی و تامین اعتبار به‌منظور رفع مشکلات آبرسانی به روستاهای این شهرستان، احداث سه پست ۶۳ کیلوولت برق در شهرک‌های صنعتی، بر لزوم اجرای طرح‌هایی برای بهبود کیفیت آب شرب مصرفی شهر دامغان تاکید کردند.

وزیر نیرو نیز گفت: طرح نکارود یکی از طرح‌های در حال پیگیری است که نیازمند مدت زمان مناسب جهت هماهنگی با آب منطقه‌ای مارندران درباره نیازهای آب شرب و اتخاذ تصمیم در نشست‌های آینده است.

وی درباره کیفیت آب شهرستان دامغان گفت: یکی از روش‌های مناسب جهت رضایت‌مندی مصرف‌کنندگان، اجرای طرح جداسازی آب از مصارف بهداشتی است که مطالعه‌های آن از سوی آبفای کشور انجام می‌شود.

 وی سپس با تاکید بر لزوم کاهش تلفات آب در شهرها، گفت: هماهنگی با شورای شهر و تامین اعتبار جهت اصلاح بخش‌هایی از شبکه به‌عنوان یک تکلیف مدنظر است.

وزیر نیرو تا کید کرد: تامین برق واحدهای صنعتی جزو وظایف وزارت نیرو است اما تامین اعتبار احداث پست‌ها در شهرک‌های صنعتی برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار