وزرات نیرو به تعهدات خود عمل کند

وزارت نیرو به تعهدات خود مبنی بر ایجاد تصفیه خانه برای فاضلاب شهرهای ساحلی کشور عمل نکرده است

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نبود تصفیه خانه‌های مناسب در شهر های ساحلی کشور و رها سازس فاضلابهای صنعتی و خانگی به رود خانه‌ها و در نهایت ورود به دریای خزر معضلی است که تا کنون اقدامی برای کنترل آن نشده است .

علی رغم نگرانی مسئولین در دوره‌های گذشته و حال و همچنین طرح و تدوین برنامه هایی برای ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب در مناطق صنعتی و شهری به منظور پاکسازی قبل از رها سازی هنوز شاهد پیشرفتی در این زمینه نبوده‌ایم.

پروین فرشچی معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:بر اساس وزارت قانون نیروموظف است برای شهر‌های ساحلی با جمعیت20 هزار نفر به بالای کشور تصفیه خانه فاضلاب ایجاد کند.

وی افزود:علی رغم درخواست رئیس سازمان  حفاظت محیط از وزارت نیرو مبنی بر ایجادتصفیه خانه فاضلاب در شهر‌های ساحلی کشور تا کنون اقدامی از سوی این وزارتخانه صورت نگرفته است.

فرشچی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان نظارتی است و با توجه به هشدار رئیس این سازمان هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.

گفتنی است ورود فاضلابهای خانگی و صنعتی به دریای خزر وعده‌ها و نگرانی‌ها مسئولین زیر بسط در سالهای گذشته و حال و تکلیف وزارت نیرو برای احداث تصفیه خانه در ظرف زمانی5 ساله در شهرهای ساحلی کشور با گذشت زمان به دست  فراموشی سپرده شد و آنچه پیش روی ماست آلوده‌تر شدن دریای خزراست.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: دریا ، فاضلاب ، تصفیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار