مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه جونقان به عنوان موزه مشروطیت ایران، ساماندهی و مرمت می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از برنامه ریزی این اداره کل برای ساماندهی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جونقان خبر داد.
بهمن عسگری با بیان قابلیت های موجود در مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه جونقان و پیشینه 150 ساله آن، بر بازار یابی و تبلیغات هدفمند برای معرفی جاذبه های این بخش به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی تأکید کرد.
وی تعیین کاربری، رسیدگی به سایر آثار تاریخی شهر جونقان، برنامه ریزی برای آموزش و ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی و تکمیل زیرساخت های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان های این استان را از اولویت های این اداره کل برشمرد.
قلعه جونقان، اواخر سده ۱۳ هجری قمری ساخته شده پنجم دی ماه ۱۳۵۶ با شماره ثبت ۱۵۴۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
این قلعه که به کاخ سردار اسعد بختیاری مشهور است شهرت خود را به مشروطیت و شروع قیام بختیاری ها و اجتماع در این قلعه مدیون است.
این بنا دارای محوطه ای وسیع تر از محدوده فعلی بوده که به مرور زمان و به دلیل عوامل مختلف طبیعی و اجتماعی آسیب دیده و غیر از بخش شاه نشین اصلی، بقیه ابنیه و ساختمان های جانبی آن از بین رفته است.
شهر جونقان در فاصله 42 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.