دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: جامعه اسلامی را نمی‌توان بدون رهبری واجب الطاعه تصور کرد و اگر رهبری نباشد جامعه اسلامی نیست چرا که دوام جامعه اسلامی آن است که رهبری رسول و پس از آن رهبری واجب الطاعه باشد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "آیت‌الله محسن اراکی" با حضور در آیین رونمایی از مجموعه هشت جلدی کتاب‌های جهان اسلام تالیف سردار رحیم صفوی که صبح امروز در مرکز آموزش و پژوهش‌های وزارت خارجه برگزار شد، گفت: در منابع دینی مسئله وحدت جامعه دینی، توحیدی و اسلامی به عنوان اصل بنیادی تلقی شده که با اصل اسلامیت گره خورده و اسلامیت جامعه به جامعه پیوسته است.  
 
وی تصریح کرد: جامعه‌ای که متفرق شود اسلامی نیست و خاصیت اساسی اسلام وحدت آفرینی است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اظهار داشت: وحدت اعتباری با اطاعت عینی و عملی رسول تبدیل به وحدت حقیقی می‌شود و جامعه‌ای شکل می‌گیرد که افراد جامعه با هم پیوند حقیقی می‌خورند.  
 
وی ادامه داد: جامعه اسلامی را نمی‌توان بدون رهبری واجب الطاعه تصور کرد و اگر رهبری نباشد جامعه اسلامی نیست چرا که دوام جامعه اسلامی آن است که رهبری رسول و پس از آن رهبری واجب الطاعه باشد.
 
آیت‌الله اراکی در پایان خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی باید در هر زمانی رهبری باشد تا با مرجعیت رهبر حکمیت رسول تحقق پیدا کند و این وحدت حقیقی اسلام را ایجاد می‌کند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: دبیر ، مجمع ، تقریب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار