"حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری" در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان شرکت کننده مبنی بر اینکه آیا در انتخابات شرکت خواهد کرد یا نه؟ گفت: بنده بنا ندارم در انتخابات شرکت کنم و تشخیص می‌دهم که تکلیفی در این زمینه ندارم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری" عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار و مهم با پیشینه انقلابی در میان جریان‌های سیاسی کشور به ویژه اصولگرایی مطرح است.

بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در 24 خرداد ماه تمامی شبهات مربوط به انتخاب و حتی مصادره این شیخ کهنه‌کار اصولگرا در میان جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی از جمله اصلاح‌طلبان به اوج رسید تا جاییکه کار به مصادره وی به نفع یک جریان سیاسی خاص رسید.

"غلامحسین کرباسچی"دبیرکل حزب کارگزارن و از نیروهای نزدیک به اصلاحات در آبان ماه سال گذشته خبر از احتمال اجماع اصلاح‌طلبان بر روی ناطق‌نوری برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داد.

اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1392 و پیروزی "حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی" عضو جامعه روحانیت مبارز، فراکنی‌ برای مصادره شخصیت‌های سیاسی به نفع خود آغاز و سعی در به سر بردن توهمات واهی خود مبنی بر پیروزی مطلق این جریان سیاسی در انتخابات گذشته دارند و تا جاییکه تلاش‌ها برای مصادره دیگر عضو جامعه روحانیت مبارز را برای پیروزی در کسب اکثریت کرسی‌های مجلس دهم بعد از طرح ادعای اصلاح‌طلب بودن رئیس‌جمهور فعلی کشورمان صدچندان شده است.

اما در این میان گلایه شیخ اصولگرا نسبت به جریان سیاسی متبوع خود در بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری نهم را نمی‌توان نادیده انگاشت و گلایه‌ای که با گذشت بیش از چهار سال به قوت خود باقی است و تاکنون هم، هیچ علاقه‌ای برای حضور در جلسات تشکل متبوع خود یعنی جامعه روحانیت مبارز نشان نداده است.

پاسخ منفی شیخ پیر به "محمدرضا باهنر"

اما در میان اقدامات مختلف سیاسیون اصلاح‌طلب، تلاش‌های "محمدرضا باهنر" رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری هم، برای جلب رضایت شیخ پیر اصولگرا به عنوان لیدر تشکیل حزب فراگیر به جایی نرسید و براساس سخنان باهنر در نشست خبری با خبرنگاران در سوم تیرماه که درباره لیدری "ناطق‌نوری" گفت: این عضو جامعه روحانیت مبارز یک ظرفیت برای انقلاب است و ذاتا خاستگاه اصولگرایی دارد و ما درخواستمان را برای ادامه همکاری و فعالیت با وی مطرح کرده‌ایم اما ایشان هیچ اراده‌ای برای بازگشت به فعالیت‌های سیاسی ندارد و مذاکراتی در اینباره انجام شده اما پاسخ وی منفی است.

شاید بتوان عدم علاقه ناطق‌نوری را برای انجام فعالیت سیاسی یک نوع اتمام حجت نه تنها برای جریان اصولگرایی بلکه برای اصلاح‌طلبانی ‌که چشم طمع برای مصادره شخصیت‌های تاثیرگذار جریان رقیب به نفع خود تعبیر کرد.

انتقاد از تندورهای بی‌ترمز در سیاست

"حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری" با حضور در مراسم ختم "حاج ابولفضل حاجی‌حیدری" عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) و حزب موتلفه اسلامی در سال گذشته اظهار داشت: هر فرد با تقوایی نه دروغ می‌گوید و نه تهمت می‌زند و هیچگاه مردم را به جان هم نمی‌‌اندازد و نمامی نمی‌کند و راه درست را طی می‌کند، افراد با تقوا، افراط‌ گرا و تندرو نیستند بلکه معتدل‌ هستند و یکی از بدبختی‌های کشور ما این است که گرفتار تندروها (بی‌ترمزها) هستیم؛ تندروی نامتعادل کردن به کشور ضربه وارد می‌کند چرا که ما میزان داریم و میزان ما ولی‌فقیه است.(اینجا) 

بنا ندارم در انتخابات شرکت کنم و نمی‌کنم


اما در نهایت در میان تمام موضوعات مطرح شده از سوی هر فرد و جریان سیاسی در قالب مصادره و یا انتخاب لیدری وی برای تشکیل حزب فراگیر به منظور حضور پرقدرت در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال 94 "حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری" برای بار دیگر و اینبار در همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در روز دوازدهم مردادماه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان شرکت‌کننده مبنی بر اینکه آیا در انتخابات شرکت خواهید کرد یا نه؟ گفت: بنده بنا ندارم در انتخابات شرکت کنم و نمی‌کنم و تشخیص می‌دهم که تکلیفی در این زمینه ندارم.

بخشی از سخنان ناطق‌نوری در همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور بدین شرح است:

وی با اشاره به حضور خود در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های گذشته گفت: در نقاط مختلف دنیا اتاق‌های فکری وجود دارد که این اتاق‌های فکر افرادی که سا‌ل‌ها کار سیاسی کرده‌اند تجربه‌ خود را در اختیار جوان‌هایی که تازه وارد عرصه‌ سیاست می‌شوند، می‌گذارند و من وقتی ریاستم در مجلس تمام شد بر این موضوع تاکید کردم.

دلیل عدم حضور ناطق‌نوری به دنیای سیاست

این عضو جامع روحانیت مبارز با بیان اینکه 20 سال نماینده بودم و 20 سال پوستر بنده در سطح دیوارهای شهر زده شد و این موضوع بس است، تصریح کرد: من اکنون 71 سالم است و از نسل اول انقلاب هستم. ما باید به نسل‌های دیگر برای حضور در عرصه فرصت بدهیم و نگاه من این بوده و هست و به همین دلیل برای حضور در این عرصه احساس تکلیف نمی‌کنم و امیدوارم که در انتخابات آینده مجلس نیز چنان مسائل ساماندهی شود و پیش رود که تمام نیروهای خدمتگذار بتوانند با انگیزه وارد این صحنه شوند و انتخابات به صورت مناسب برگزار شود.

ناطق‌نوری درباره اتهامات وارده از سوی احمدی‌نژاد علیه خانواده خود، گفت: وی یک نسبت‌هایی را دادند و گفتند بردند و خوردند و همان موقع، وی اسم پسر من را نیز بردند و پسر من شکایت کرد.

این شیخ پیر در ابتدا به شوخی درباره تعلق خود به جریان‌های سیاسی در کشور خاطرنشان کرد: به این زودی‌ها نمی‌فهمید. من این جناح‌بندی‌هایی که به معنای کنونی در کشور وجود دارد، را قبول ندارم و معتقدم در کشور ما دموکراسی حاکم است و مراجعه به آرای مردم است و ما در طول 35 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نزدیک به 36 الی 35 انتخابات داشته‌ایم، مراجعه به آراء مردم داشته‌ایم ولی اشکال بر این موضوع است که دموکراسی آورده‌ایم، ولی ابزار آن را نیاورده‌ایم.

وی با بیان اینکه نه چپ و نه راست و نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا اکثرشان قاعده بازی را بلد نیستند، اظهار داشت: در کشور ما چپ سر کار می‌آید قلع و قمع می‌کند، حتی فراش فلان مدرسه در فلان جا را نیز عوض می‌کند و موقعی هم که راست بر سر کار می‌آید آن هم همینگونه عمل می‌کند و ما 35 سال است که با سر کچل می‌خواهیم اوستا شویم و من این عملکرد را قبول ندارم.

تکذیبیه‌های ائتلافی از سوی چهره های شاخص سیاسی

آيت‌الله "هاشمی رفسنجانی"، در دوازدهم تیرماه اخبار منتشر شده در بعضي رسانه‌ها مبني بر تشكيل جلسه با آقايان "سيدمحمد خاتمی" و "ناطق نوری" برای انتخابات مجلس دهم را تكذيب كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به روزنامه جمهوری اسلامي گفت: چند ماه است كه آقای خاتمی را نديده‌ام و با آقای ناطق‌نوری هم درباره انتخابات مجلس آينده هيچ جلسه يا صحبتی نداشتم.

با این وجود و اعلام تکذیبیه‌های مختلف تمامی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و با توجه به آخرین اظهارات ناطق‌نوری، اصلاح‌طلبان باید به فکر ارائه ایده‌های جدیدی برای تشکیل ائتلاف میان چهره‌های مختلف برای پیروزی در انتخابات دهم مجلس بیافتند چرا که این شیخ کهنه‌کار با ارائه و تکرار این مطالب نه چندان جدید و تازه برای بار دیگر آب پاکی را بر پیکر اصلاح‌طلبان ریخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار