"لکه‌های خورشيد" دوباره فعال شدند + عکس

بعد از يک سکوت عميق، دوباره لکه‌های خورشيد نمايان شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ پس از آنکه چندي پيش ستاره شناسان با کمال ناباوری، شاهد کاهش شديد لکه‌های خورشيدی بودند، آن هم در زمانی که انتظار می‌رفت اوج فعاليت آْن باشد، حالا دوباره خورشيد در حال فعال شدن است.



دانشمندان نام این دوره را "رخداد سکوت کامل" گذاشته بودند. آنها می‌گویند: این پدیده نشان داد فیزیکدانان حتی قادر به پیش بینی کامل عملکرد نزدیک‌ترین ستاره هم نیستند.

حالا اما گزارش‌های رصدی حاکی از آن است که تعداد لکه های خورشیدی نسبت به هفته های گذشته بیشتر شده است، هرچند چندان هم فعال نیستند. 

جریانی از بادهای خورشیدی که طی دو روز اخیر به زمین رسیده، شرايط وقوع پديده شفق قطبي را فراهم کرده است و حالا بايد منتظر ثبت تصاویر جدید از شفق قطبی باشیم.

لکه خورشیدی ناحیه‌ای بر روی سطح خورشید می‌باشد که به وسیله فعالیت‌های شدید مغناطیسی بوجود می‌آید که مانع از انتقال گرما می‌شوند، این ناحیه‌ها به علت کاهش درجه حرارت سطح به وجود می‌آیند. 

تعداد لکه‌های خورشیدی متاثر از زمان است و با زمان تغییر می‌کند و برای بیشترین و کمترین تعداد لکه‌ها یک چرخه‌ای به طور متوسط یازده سال را در نظر گرفته‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد فتحی
۰۳:۳۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
لکه های خورشید و زلزله ها...
فعالیت های خورشید دوره یازده ساله دارد و در اوج این دوره ، شدت تشعشعات کیهانی بسیارافزایش می یابد و همزمان با آن ، تعداد لکه های تیره سطح خورشید به طور چشمگیری زیاد می شوند.
زیاد شدن لکه های سطح خورشید بر کُره زمین اثر گذار است و اثرات زیر را بر جای می گذارد:
1ـ زیاد شدن و شدت یافتن زمین لرزه ها.
2ـ گرم شدن هوا.
3ـ خشکسالی و عدم بارندگی.
4ـ شدت گرفتن شفق های قطبی.
5 ـ اختلال در تولید الکتریسیته نیروگاههای برق.
6ـ اختلال در سیستم های مخابراتی و ماهواره ای و امواج رادیوئی طول بلند.
7ـ کمتر شدن مقدار مقاومت الکتریکی پوسته زمین.
8 ـ سرعت در روند آب شدن برف قله کوهها و همچنین آب شدن سریعتر یخچالهای طبیعی.
9 ـ ضخیم تر شدن پوسته ماده زمین.
10 ـ تغییر در روال سرعت حرکات وضعی و انتقالی زمین که از تبعاتش نوسانات مدت زمان شبانروز و سال زمین در حد ثانیه است .
11 ـ افزایش مقدار جرم بحرانی عناصر قابل شکافت در انفجارات هسته ای.
12 ـ کمتر شدن شتاب ثقل در سطح زمین.
13 ـ کُند تر شدن زمان فعل انفعالات هسته ای عناصر اکتیو در روند به اصطلاح نیمه عمر عناصر رادیو اکتیو.
14 ـ تغییرات فاصله زمین و ماه.
15 ـ کمتر شدن شدت جذر و مد آب دریا ها با ماه.
16 ـ شدت یافتن ذرات پُرنفوذ تشعشعات به غلط پنداری کیهانی.
بنابراین همراه با زیاد شدن لکه های سطح خورشید چنین اثراتی بر زمین صورت می گیرد که دلایل علمی و مستندات قوی آنرا به مرور در هفته نامه صبح کرمان و همچنین در وبلاگم (اسرار ناب هستی ) توضیح خواهم داد که اینک و در این مقاله به ارتباط مستقیم لکه های خورشید با زلزله های کُره زمین می پردازم که این می تواند نوعی پیش بینی ساده و ارزشمند از بروز زمین لرزه های سنگین باشد.
باید بگویم لکه های خورشیدی به تنهائی نقشی در فعل و انفعالات گفته شده بر زمین ندارند بلکه فقط علامت و نشانه بروز این اثرات هستند و نقش واکنش های اصلی اثر بخشی این اتفاقات زمین فقط بر عهده تشعشعات به اصطلاح کیهانی ست .
به اشتباه فکر می کنیم که این تشعشعات از کیهان های دور دست و یا از طرف سیاهچاله ها می آیند! این خیالات واهی علوم وارداتی غربی هاست که به ما تحمیل کرده اند وما هم چشم و گوش بسته آنرا پذیرفته ایم...در منظومه شمسی ، منبع ارسال تشعشعات کیهانی فقط از سوی خورشید است.
لکه های خورشید و شدت یافتن تشعشعات کیهانی همزمان بوجود می آیند و مزون های این تشعشعات ، عامل چسب هسته ای عناصر ماده پوسته سیارات می باشد یعنی تداوم انسجام ذرات درون اتم عناصر موجود در محدوده منظومه شمسی در گرو ارسال مداوم چسب های هسته ای (مزونها ) تشعشعات کیهانی از سوی خورشید است .
جنس خورشید و ستارگان از ضد ماده است و این ستارگان از خود تشعشعات کیهانی (چسب هسته ای ) ساطع می کنند و هر ستاره ای که مغلوب مزون پاشی ستاره همسایه شود ، ضد ماده سطحش سنتز هسته ای می شود یعنی سطحش به ماده تبدیل می گردد و این ماده بوجود آمده سطح ، تولید نیروی جاذبه می کند و باعث جذب این ستاره مغلوب سنتز شده به محدوده همسایه می شود تا به عنوان سیاره ای اسیر به طواف بپردازد.
به هر حال هم اکنون این ماجرا را خورشید منظومه ما با ستاره قدرتمند همسایه (قنطورس ) دارد و هر دو در حال مزون پاشی به روی یکدیگرند و گویا شدت یافتن دوره های این آتشباری جنگی یازده ساله است و هر یازده سال یکبار این جنگ ونبرد به اوج خود می رسد و هر دو سعی می کنند با پاشیدن مزون های خود ( چسب های هسته ای ـ تشعشعات کیهانی) به روی یکدیگر ، حریف را با ماده کردن سطحش شکست دهد و آنرا به صورت سیاره ببلعد.
خورشید پیر است و ناتوان . در نُه جنگ نُه سیاره را به این ترتیب به اسارت خود در آورده و دیگر توان و بُنیه جنگیدن با ستاره جوان و قدرتمند قنطورس را ندارد و این لکه های خورشیدی نشان از در هم شکستگی و شروع سنتز هسته ای و بوجود آمده ماده و عنصر بر سطحش است تا بالاخره همه سطحش تبدیل به لکه یا ماده شود و به عنوان سیاره ای اسیر با نُه قمر ( عطارد ـ زهره ـ زمین ـ مریخ ـ مشتری ـ و...) وارد حلقوم منظومه قنطورس گردد.
لکه های خورشیدی ، زخم خورشید و تشعشعات کیهانی خورشید یا طوفان و تلاطم خورشید ، نعره دردآلود از زخم و عصبانیت و از خود دفاع کردن است که با شدت دادن چسب های هسته ای مزونهای تشعشعات کیهانی خود و پاشیدن آنها به روی قنطورس نمی خواهد اسارت سیاره شدن را بپذیرد.
تمام کُره خورشید از جنس ضد ماده است و حرارت وگرما هم از ویژگی های ضد ماده می باشد بنابراین در خورشید هیچ عنصری مخصوصاً ئیدروژن وجود ندارد که بر اساس نظریه غیر واقعی علوم وارداتی ، تولید فیوژن یا همجوشی هسته ای کند وحرارت را بوجود آورد .
زمان بوجود آمدن لکه های ماده در سطح خورشید (لکه های خورشیدی) و واکنش شدید خورشید در افزایش ارسال تشعشعات کیهانی خود ، این تشعشعات یا این چسب های هسته ای رسیده به کره زمین به علت شدت و نفوذپذیری بیشتر ، از لایه جامد پوسته و از مذاب هم عبور می کند و خود را به کُره ضد ماده درون زمین یا ستاره درون زمین می رساندو مقداری از قشر ستاره درون زمین را سنتز می کند یعنی به ماده تبدیل می کند که معنی آن این است پوسته کُره زمین ضخیم تر می شود که در این روند ، حجمی از ضد ماده درون زمین کم می شود و به ضخامت پوسته ماده زمین افزوده می شود.
از طرفی همانطور که در آزمایشات اتمی دیده ایم چون حجم کمی از ماده به حجم عظیمی ضدماده (کُره آتش اتمی ) تبدیل می شود بنابراین در سنتز هسته ای درون زمین هم باید حجم عظیمی از ضد ماده به ماده تبدیل شود در نتیجه زمان شدت یافتن تشعشعات ماده ساز کیهانی فضاهای خالی بسیار گسترده ای در زیر پوسته جامد زمین بوجود می آید که مستعد شکسته شدن و فروریختن در داخل حفره های زیرین و بر روی مذاب زیرینش است یعنی زلزله رُخ میدهد.
عامل این شکسته شدن پوسته (زلزله ) بر اثر تنش است و این تنش می تواند وزن سنگین پوسته جامد باشد ، می تواند نوسانات جاذبه ماه و خورشید برپوسته باشد ، می تواند ازدیاد وزن پوسته منطقه بر اثرآبگیری یک سد بزرگ باشدو...
بنابراین زمان زیاد شدن لکه های خورشیدی ، وقوع زلزله های سهمگین و ویرانگر اجتناب ناپذیر است و این راهکار مناسبی در امر پیش بینی زمین لرزه های مخرب است و می توان با این روند ، تمهیدات ایمنی جان انسانها را بخوبی برنامه ریزی و مدیریت کرد.
در اینجا باز هم در اثبات رابطه لکه های خورشیدی با زلزله و اینکه جای هیچگونه شک و شبهه ای در این امر مهم باقی نماند استدلالهای آماری تقدیم می کنم:
آمار ماهیانه زلزله های ایران را از شش سال پیش تاکنون یعنی از سال 1387 تا سال 1393 را از سایت زلزله نگاری دانشگاه تهران استخراج کرده ام.
در آمارتمام این چند سال تعداد زلزله های هر ماه تقریباً عادی ویکنواخت بطوریکه زلزله های بالاتر از یک ریشتر بین 550 تا 900 باردرهرماه بود و زلزله های بالاتر از چهار ریشتر بین 3 تا 14 بار در هر ماه انجام گرفته بود تا اینکه در مردادماه 1391 به ناگهان تعداد زلزله بالاتر از یک ریشتر به 2010 بار می رسد و تعداد زلزله بالاتر از چهار ریشتر به 41 بار ! و زلزله 2/6 ریشتری ورزقان در آذربایجان شرقی هم در همین ماه رُخ داده بود.
چرا ؟!
از مدتها پیش از این اعلام شده بود که سال 2013 میلادی زمان فعالیت طوفانهای خورشید و لکه های خورشید و اوج شدت گرفتن دوره یازده ساله تشعشعات کیهانی خواهد بود و حالا که این تاریخ میلادی را با تاریخ شمسی مقایسه می کنیم در می یابیم شروع اوج لکه های خورشید مقارن است با مرداد ماه سال 1391 و شدت این لکه ها هم تا آخر اردیبهشت 1392 ادامه داشت.
در این مدت زلزله های سهمگین و بیشماری رخ داد بطوریکه در فروردین 1392 تعداد 79 زلزله بالای چهار ریشتر رخ داد که زمین لرزه 5/7 ریشتری حوالی خاش هم در همین ماه بود و همچنین اردیبهشت 1392 هم 84 زلزله بالای چهار ریشتر به خود دید که زلزله 2/6 ریشتری گوهران استان هرمزگان هم جزء آنهاست .
پس از اردیبهشت 1392 و از خرداد ماه همین سال خورشید آرام گرفت ،لکه های خورشیدی کم شدند و تب زمین لرزه ها فروکش کرد و تا امسال 1393 هم این آرامش ادامه داشت اما...!!
اما در تاریخ 11مرداد همین امسال (1393) خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران طی کد خبر 4931112 و تحت عنوان لکه های خورشید دوباره فعال شدند اعلام کرد که « بعد از یک سکوت عمیق دوباره لکه های خورشید نمایان شدند (رخداد سکوت کامل ). این پدیده نشان میدهد فیزیکدانان حتی قادر به پیش بینی کامل عملکرد نزدیکترین ستاره هم نیستند.پس از آنکه چندی پیش ستاره شناسان با کمال ناباوری شاهد کاهش شدید لکه های خورشیدی بودند آن هم در زمانی که انتظار می رفت اوج فعالیت آن باشد حالا خورشید دوباره در حال فعال شدن است ».
انگار خورشید از ما و نظریات علمی دوره های یازده ساله ما تبعیت نمی کند و خود مختار توپخانه آتشباری تشعشعات کیهانی است ! شاید هم مقصر ،قنطورس ستاره همسایه است که دوباره بر پیکر خورشید زخم انداخته و لکه ها را بوجود آورده وخورشید را وادار به واکنش دفاعی و آتشباری نموده است !
مرداد امسال (1393) بعد از فقط چهارده ماه سکوت باز لکه های خورشید پیدا شدند و تشعشعات کیهانی با افزایش شدت خود به ما زمینیان نشان دادند که به دوره های یازده ساله فعالیتشان اطمینان نکنیم .
مردادماه امسال همراه با دوباره پدیدار شدن لکه های خورشیدی
، زمین هم از آرامش محروم شد و آماج زلزله های سهمگین گردید .
تعداد زمین لرزه های رخ داده بالاتر از چهار ریشتر در مردادماه امسال یعنی شروع دوباره لکه های خورشیدی 61 بار بوده که بزرگترین آنها زلزله 2/6 ریشتری حوالی مورموی استان ایلام است.
همچنین تعداد زمین لرزه های بالاتر از چهار ریشتر در شهریور ماه امسال 26 بار بوده که بزرگترین آنها زلزله 5/5 ریشتری مورموی استان ایلام می باشد.
آمار ماهیانه مهر زلزله های ایران درامسال هنوز وارد سیستم سایت زلزله نگاری دانشگاه تهران نشده است قدر مسلم با پدیدار شدن لکه های خورشید متأسفانه آمار زلزله های قدرتمند هم بالا خواهد بود.
در حال حاضر مشاهده گسترش لکه های سطح خورشید بهترین گزینه در امر پیش بینی زلزله های مخرب و خونبار است و آمدن قریب الوقوعش را می توانیم پیش بینی کنیم و آماده پذیرشش شویم که حتماً تلفاتمان بسیار کمتر خواهد شد ... آماده باشیم که از مرداد ماه یعنی دو ماه پیش باز لکه های خورشیدی پدیدار شده اند و معنی آن بروز زلزله های شدید و پُر قدرت است وتا آخر امسال زلزله ها آسوده مان نخواهند گذاشت پس باید از هر جهت آمادگی های لازم را در برابر زمین لرزه ها داشته باشیم... برای آمادگی در برابر زمین لرزه ها وحفاظت جان انسانها، لازم است نگاه از خورشید بر نداریم و لکه های آنرا مرتب رصد کنیم ـ احمد فتحی مدیر وبلاگ « اسرار ناب هستی »
Iran (Islamic Republic of)
yasin
۱۹:۳۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
من فکر میکنم که قیامت نزدیک است
آخرین اخبار