رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از انعقاد تفاهم نامه میان این موسسه People Ecertدر زمینه بین المللی کردن گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشست خبری امروز که در محل سازمان آموزش فنی و  حرفه‌ای کشور برگزار شد گفت:‌در 4 سال اخیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر اساس برنامه راهبردی در مهارت و فناوری پیش رفتیم و در واقع این سند راهبردی مهارت و فناوری که بر اساس کار پژوهشی، سند چشم انداز 1404، برنامه پنجم توسعه،سیاست کلی اشتغال و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین شد ، به عنوان نقشه راه ما در این سازمان محسوب می‌شود.

وی در ادامه بر ضرورت بازنگری در اهداف سیاست‌ها و راهبردی‌های این سند راهبردی تأکید کرد و افزود: این سند شامل 8 راهبرد، 27 سیاست و 250برنامه است که راهبرد اول آن حضور مؤثردر عرصه بین الملل، راهبرد دوم طراحی و استقرار نظام جامع مهارت و فناوری‌، سوم توسعه و ارتقاء آموزش‌های مهارتی، چهارم تحقق عدالت اجتماعی، پنجم توسعه مشارکت ذی نفعان، ششم استاندارد سازی روش‌های و فراگیر شدن آموزش‌ها،هفتم جذب مربیان توانمند و راهبرد هشتم نیز توسعه و ارتقاء بهره وری منابع است.

پرند در ادامه به سه سیاست اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: حضور در عرصه‌های بین المللی، ارتقاء جایگاه کشور در مسابقات بین المللی مهارت و اعتبار بخشی به آموزش‌های سازمان در عرصه بین المللی، سه سیاست مهم سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است. که متناسب با این سیاست‌ها کار محوری و ساختارسازی صورت گرفته تشکیل میز کشور بوده است که در ستاد سازمان و استان‌ها تشکیل شده است.
پرند در ادامه تصریح کرد: تاکنون 18 میز در حوزه‌ آفریقا، اروپا، آسیا، کشورهای همسایه و نیز سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی تشکیل شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به یادداشت‌ تفاهم نامه با کشورها و سازمان‌های بین المللی نیز اشاره کرد و گفت:‌تاکنون تفاهم نامه‌های همکاری با کشورهای افغانستان، جیبونی، زیمباوه،زنگبار، تاجیکستان، عراق، اقلیم کردستان، نیجر، چین، بروندی، الجزایر، کومور و مؤسسات بین المللی کونیکا کره جنوبی، جایکا ژاپن، موسسه بین المللی جابیکا، سازمان بین المللی کار و مرکز آموزشی تورین صورت گرفته است.

پرند در ادامه به شرکت مربیان ایرانی در 15دوره بین المللی مرکز EDI هند خبر داد و افزود: در 15 دوره بین المللی مرکز EDIکشور هند که با خرج موسسه‌ی کار آفرینی هند برگزار می‌شود.

در هر دوره 2مربی از کشورمان حضور خواهند یافت و در مجموع سی نفر به صورت رایگان از آموزش‌های این مرکز بهره‌مند می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری کمپ‌های کار آفرینی برای نوجوانان و جوانان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در راستای توسعه همکاری‌ها با کشور هند قرار شده سی نفر از مربیان کار آفرینی هند در مرکز تربیت مربی حاضر شوند و در مجموع 4دوره آموزشی کار آفرینی را در قالب کمپ‌های کار‌آفرینی برای نوجوان رده سنی 12تا 16 سال و 16تا 21 برای خانم‌ها و آقایان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در برگزاری آزمون‌های بین المللی در کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است که به ویژه در خصوص اعزام نیروهای کار به خارج از کشور که در این حوزه نیز اقداماتی صورت گرفته که از جمله مهم‌ترین آن‌ها انعقاد تفاهم نامه با موسسه People Ecertاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار