توتو ولف عنوان کرد مرسدس از دادن دستور تیمی در گرندپری مجارستان پشیمان نیست و در این مورد خیلی راحت است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ولف دلیل پشیمان نبودن تیم را «دادن شانس عادلانه پیروزی به دو طرف» بیان کرد.

ولف گفت: استراتژی هر دو راننده متفاوت بود. این را بارها قبلاً هم توضیح دادم. ما دوست داشتیم روزبرگ سبقت بگیرد، چون در این صورت هر دو راننده شانس پیروزی در رقابت را داشتند.

زمانی که اتومبیل ایمنی به پیست آمد، استراتژی‌های متفاوتی اتخاذ کردیم. این استراتژی‌ها برای این بود که هر دو راننده شانس پیروزی و یا حضور داشتن در سکوی قهرمانی را داشته باشند.

وی افزود:نیکو در حالت عادی دو رده جلوتر از لوئیس بود. استراتژی ما برای نیکو تهاجمی بود. او استراتژی سه پیت استاپ داشت در حالی که برای لوئیس استراتژی دو پیت استاپ را در نظر گرفته بودیم تا در مرحله آخر زمان زیادی را بتواند در پیست حضور داشته باشد. می‌دانستیم در نتیجه این استراتژی هر دو راننده جایی در پیست به هم می‌رسند و برای این موضع هم باید تصمیم درستی می‌گرفتیم.

ولف تاکید کرد:وقتی زمانش رسید، وضعیت را برای لوئیس شرح دادیم. او هم گفت: دوست دارید به او راه بدهم؟ به او در جواب بله گفتیم چرا که اگر استراتژی درست کار می‌کرد، نیکو می‌توانست رقابت را در رده‌های بالاتری به اتمام برساند.

وی در آخر خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم استراتژی ما منطقی بود. مشکل این بود که نیکو به اندازه سبقت‌گیری نتوانست به لوئیس نزدیک شود. اگر نیکو از لوئیس سبقت می‌گرفت، ما باور داشتیم می‌تواند با رانندگان پیش رویش رقابت کند. ما از دادن دستور تیمی پشیمان نیستیم و چیزی هم به عنوان عذاب وجدان در کار نیست. به غیر ا این، مشکلی هم با لوئیس نداریم که اجازه سبقت‌گیری به نیکو را نداد. این موضوع دیگر بسته شده است. در این مورد هم هیچ مشغله فکری را دغدغه‌ای نداریم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: توتو ولف ، مرسدس ، گرندپری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.