مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی زنبورداران خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی تنها در فصل برداشت شهریور ماه، از هر کندو هفت کیلوگرم عسل برداشت می‌کند که این میزان با توجه به 220 هزار کندوی موجود در استان به بیش از 1.5 تن می‌رسد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران، جمشید علیزاده در ارتباط با دلایل پایین آمدن حجم تولید عسل در خراسان رضوی اظهار کرد: وضعیت جغرافیایی نیمه بیابانی سبب می‌شود ما تنها یک فصل برداشت داشته باشیم، اما در این راستا کاهش رطوبت در استان به افزایش کیفیت عسل تولیدی زنبورداران استان بیش از پیش کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی تنها در فصل برداشت خود، شهریور ماه، از هر کندو هفت کیلوگرم عسل برداشت می‌کند که این میزان با توجه به 220 هزار کندو موجود در استان به بیش از 1.5 تن می‌رسد، افزود: قیمت تمام شده عسل برای زنبورداران استان چیزی حدود 25 هزار تومان است و عسلی پایین‌تر از این قیمت مسلما نمی‌تواند عسل اصلی باشد.

علیزاده، اتحادیه شرکت‌های تعاونی زنبورداران خراسان رضوی را تنها صادر کننده مجوز یک ساله زنبورداری در کشور معرفی کرد و گفت: زنبورداران فقط با این مجوز حق کوچ به سایر استان‌ها دارند، می‌توانند وام بگیرند و زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی با دریافت بیش از 50 درصد یارانه دولتی در پرداخت حق بیمه باشند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی زنبورداران استان خراسان رضوی با قدردانی از حضور هیات‌های تجاری خارجی در نمایشگاه امسال از عوامل برگزار کننده نمایشگاه درخواست کرد، باید بتوان در کنار توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه ایران، فرصت‌هایی برای حضور سایر کشور ها نیز فراهم نمود که این مسئله می تواند در سال‌های آینده به نقطه عطفی در توسعه صنایع حاضر در این نمایشگاه تبدیل نمود.

گفتنی است، دهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و شیلات ایران توسط شرکت مدیریت رویداد و تجارت آرسا در مشهد مقدس 14 تا 17 مردادماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: مشهد ، عسل ، کندو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.