رییس انجمن کود شیمیایی:

کارخانه‌های تولیدکننده "کود" همچنان تعطیل هستند

رابط گفت: کارخانه‌های تولید کود شیمیایی از سال 87 تاکنون به دلیل افزایش هزینه‌ها و توجه نکردن مسئولین ذی‌ربط به اعتراض‌ها همچنان تعطیل هستند.

علی اکبر رابط، رییس انجمن کود شیمیایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: کارخانه‌های تولید کود شیمیایی از سال 87 تاکنون به دلیل افزایش هزینه‌ها و توجه نکردن مسئولین ذی‌ربط به اعتراض‌ها همچنان تعطیل هستند.

وی در ادامه افزود: وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی در امر هزینه کردن در زمینه تولید کود سبب شد بیش از 100 واحد کارخانه تولید کود در کشور تعطیل شوند.

این رییس انجمن با بیان این که بیش‌تر کودهای موجود در کشور خاک است، تصریح کرد: این کودها برای کشاورزی نامناسب بوده و اگر فکری برای راه‌اندازی دوباره کارخانه‌‌ها نشود به طور قطع زمین کشاورزی تبدیل به زمین بایر خواهد شد.

رابط با اشاره به واردات کود و مواد اولیه آن از دیگر کشورها اضافه کرد: بیشتر کود وارداتی از کشور ترکیه و تک عنصری است و به دلیل این که کارخانه واردکننده باید مواد اولیه را با فرمول خاص و علمی به کود تبدیل کند، برای وارد کننده به صرفه نبوده و دیگر واردات مواد اولیه نیز به کشور نداریم.

رییس انجمن کود شیمیایی با انتقاد از این که کشاورزان توان پرداخت کود کیلویی 1200 تومان را ندارند، یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی باید سعی کند بودجه‌ای برای راه‌اندازی دوباره این کارخانه‌ها اختصاص دهد تا ما شاهد کاهش هزینه‌های این محصول باشیم، زیرا دیگر مواد اولیه تولید کود که هر کیسه آن با قیمت 55 هزار تومان وارد کشور می‌شد، به دلیل کاهش استقبال کشاورزان و مقرون به صرفه نبودن، دیگر وارد کشور نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار