مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از بهره برداری کارخانه تولید کود گرانول از کمپوست در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان مدیریت پسماند ، دکتر کریمیان با  اشاره به تولید روزانه 7500تن زباله در شهر تهران  و اهمیت  مدیریت  مطلوب آن گفت: ساماندهی و مدیریت مطلوب  پسماندهای شهر تهران  ، در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه در کنار آموزش و فرهنگ سازی به شهروندان در خصوص تفکیک زباله از مبدا از اهداف عالیه این سازمان بوده   و یکی از بارز ترین آثار آن روند رو به رشد افزایش خطوط پردازش و افزایش کمپوست خروجی  از آرادکوه است.

 وی در ادامه فواید کمپوست و تاثیر آن در غنی سازی خاکهای کشاورزی را  مطرح کرد و افزود: در حال حاضر به دلیل مصرف بی رویه و سهل الوصول بودن استفاده از کودهای شیمیایی میزان مواد آلی در خاکهای کشور پایین آمده و سازمان مدیریت پسماند درراستای استفاده و ترویج  کمپوست نیز اقدامات مطلوبی ارائه کرده است .

کریمیان همچنین از افتتاح دو واحد گرانول سازی 50 و100 تنی طی ماههای آتی خبر داد و  تصریح کرد : کارخانه تبدیل کمپوست تولیدی به گرانول با مشارکت سازمان مدیریت پسماند و بخش خصوصی مراحل ساخت آن به پایان رسیده  و در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی اشتغال زایی بیش از 100 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ، کاهش هزینه حمل ونقل کمپوست تولیدی به مراکز گرانول سازی و استفاده وسهولت کاربرد آن  در مصارف کشاورزی به جهت شباهت ظاهری آن به کود شیمیایی  را از مزایای  گرانوله نمودن کمپوست مطرح کرد.

دکتر کریمیان افزود: گرانول تولیدی این کارخانه در  قالب بسته بندی های جدید به زمینهای کشاورزی اطرف مجتمع  و فضای سبز شهری  ارائه  شده و بدین ترتیب  حلقه  نهایی مدیریت پسماند تر تکمیل خواهد شد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: افتتاح ، گرانول ، کمپوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار