"آبشار کمر دوغ" با ارتفاع 100 متر و عرض 90 متر یکی از بزرگترین غرب کشور است که تاکنون دور از دید علاقه مندان به طبیعت مانده است.

به گزارشخبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران ؛غرب کشور به علت موقعیت کوهستانی‌اش دارای کوه‌های بلند و دره‌های عمیق فراوانی است.

جاری شدن آب در مناطق کوهستانی باعث به وجود آمدن آبشار‌های فراوانی می‌شود و در غرب کشور هم آبشارهای فراوانی وجود دارد که متاسفانه اغلب‌ آن‌ها شناخته شده نیستند. آبشار‌ کمردوغ یکی از این آبشارهای ناشناخته است که در استان کهکیلویه و بویر احمد قرار دارد. 


این آبشار و طبیعت زیبای اطراف آن در بخش چاروسا و در دهستان طبیعی قرار دارد. منطقه‌ای که آبشار کمر دوغ در آن قرار گرفته است، در ارتفاع 1297 متری از سطح دریا است و پوشش گیاهی آن پوشیده از جنگل‌های بلوط است.

این آبشار برای بسیاری از گردشگران ناشناخته است. ارتفاع کمر دوغ 100 متر و عرض آن بیش از 60 متر است. برای رسیدن به این آبشار زیبا باید از جاده‌های پر پیچ و خم و زیبای پوشیده از درختان بلوط بگذریم.

 
این منطقه بکر در 70 کیلومتری شمال شهر دشت قرار دارد و می‌تواند پذیرای گردشگران و علاقه مندان مناطق ناشناخته این سرزمین باشد.






انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیخعلی
۱۶:۴۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
جل الخالق
شکرا لله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
شمال شهر دهدشت
آخرین اخبار