نمایندگان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کردند

ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در سریال‌های رمضان 93/ رضایت‌مندی عموم مردم از رسانه‌ملی در ماه مبارک رمضان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی عملکرد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی را قابل تقدیر و تشکر دانستند و اعلام داشتند در سریال‌های رمضان 93 ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در اولویت قرار داشته که سبب رضایت‌مندی عموم مردم از رسانه‌ملی در ماه مبارک رمضان شده است.

به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای هر چه پربارتر کردن اوقات روزه‌داران در ماه مبارک رمضان اقدام به تهیه برنامه‌های متنوعی کرد.

با توجه به پایان یافتن ماه رمضان؛ بر آن شدیم تا نظر نمایندگان ملت را درباره عملکرد این سازمان و همچنین تاثیر برنامه‌های صدا و سیما بر اعمال عبادی این ماه مبارک جویا شویم.

* ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در سریال‌های رمضان 93


بر اساس این گزارش؛  "کمال‌الدین پیرمؤذن" نماینده مردم اردبیل، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های رسانه ملی در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت:سریال‌ها و برنامه‌های پخش شده از رسانه ملی،  از نظر محتوا دارای پیام‌هایی بود که طی آن تعداد زیادی از مخاطبین را جذب کرد.
 
وی با اشاره به عملکرد صدا وسیما نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: رسانه ملی از نظر بها دادن به فرهنگ و ارزش‌های اسلامی امسال نسبت به سال‌های گذشته رشد امیدوار کننده‌ای داشته است.
 
پیرمؤذن در ادامه این مطلب افزود: حرکات فرهنگی رسانه ملی در قالب جلوه‌های هنری نقش قابل توجهی در ارتقا فرهنگ، اخلاق و تعاون در سطح جامعه دارد.
 
نماینده مردم اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: طبق سفارشات دین مبین اسلام، ربا و نزول از گناهان کبیره‌ای هستند که عوارض و مشکلات  زنجیره‌ داری برای انسان ایجاد می‌کند و این در حالی است که به این نکته در سریال‌های ماه رمضان به صورت ویژ‌ه‌ای پرداخته شد.

* رضایت‌مندی عموم مردم از رسانه‌ملی در ماه مبارک رمضان

در ادامه؛ "ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی" نماینده مردم تربت حیدریه، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های رسانه ملی در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: میزان رضایت‌مندی نسبت به عملکرد رسانه ملی در ایام ماه مبارک رمضان بین عموم جامعه مطلوب بوده و با  استقبال بسیاری از سوی خانواده‌ها همراه بوده است.
 
وی با اشاره به عملکرد صدا وسیما نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: مقام معظم رهبری در اهمیت توجه به ارزش‌های اسلامی توصیه‌های فراوانی داشته‌اند و این در حالی است که رسانه ملی هر سال نسبت به سال‌‌های گذشته در همین راستا عمل کرده است.
 
خسروی سهل‌آبادی افزود: رسیدن به نقطه ایده‌آل حمایت همه‌جانبه دولت را می‌طلبد، چرا که در حال حاضر با وجود رسانه‌های مختلف و تهاجمات فرهنگی از سوی نظام سلطه، ضرورت حفظ ارزش‌های اسلامی بیش از پیش احساس می‌شود و رسانه ملی در این زمینه بار سنگینی را بر دوش دارد.
 
نماینده مردم تربت حیدریه در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد رسانه ملی در ایام ماه مبارک رمضان مورد تایید است و به ویژه این رسانه در آستانه روز قدس و انعکاس مظلومیت مردم غزه به لحاظ تاثیرگذاری بسیار خوش درخشید.

* برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی  رمضان 93 قابل تقدیر و تشکر است

هم‌چنین؛ "عباس صلاحی" نماینده مردم تفرش و آشتیان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، برنامه‌های رسانه ملی در ماه مبارک رمضان را ارزنده خواند و گفت: تلاش‌ها و فعالیت‌های صدا و سیما به ویژه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی سحر و افطار ، پخش ادعیه و مناجات متنوع و متناسب با روزهای رمضان، تبین احکام شرعی و پخش مستقیم برنامه‌های جمع‌خوانی قرآن کریم قابل تقدیر و تشکر است.

وی ادامه داد: همچنین پوشش مستقیم مراسم شب‌های احیا از نقاط متعدد کشور از دیگر نکات مثبت فعالیت رسانه ملی در ماه مبارک رمضان بود که رضایتمندی مردم را به دنبال داشت.
 
* برنامه هاي صدا و سيما در اين ايام متنوع و آموزنده بود

بر اساس این گزارش؛ سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه عملکرد رسانه ملي در ماه مبارک رمضان براي آشنايي مردم با مفاهيم ديني و اسلامي در قالب برنامه‌ها و مجموعه‌هاي تلويزيوني قابل تقدیر است، گفت: برنامه هاي صدا و سيما در اين ايام متنوع و آموزنده بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: پخش مستقیم برنامه‌هاي متعدد تلاوت، قرائت و جمع‌خواني قرآن کریم از حرم‌هاي مطهر شهرهای مختلف کشور، برنامه‌هاي سحر و افطار راديو و تلويزيون، پخش سخنراني‌هاي مذهبي از مراجع و روحانيون طراز اول، پخش سریال‌های آموزنده و انعكاس فراگير راهپيمايي ورز قدس از  نقاط قوت رسانه ملي در ماه مبارک رمضان امسال بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار