پايان بازسازي خط ري - بهرام و بهرام – ورامين؛ افزايش سرعت قطارها به 160 کيلومتر

با اتمام بازسازي بخش فرسوده خط فرد محور تهران- مشهد حد فاصل بلاک هاي ري- بهرام و بهرام– ورامين؛ علاوه بر افزايش ايمني سير، سرعت قطارها در اين مسير از 70 به 160 کيلومتر بر ساعت افزايش مي يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، به منظور ايجاد رضايتمندي بيشتر مسافران و زائران حرم مطهر امام هشتم، بازسازي خط فرد محور تهران– مشهد حد فاصل بلاک هاي ري- بهرام و بهرام - ورامين در اولويت برنامه سال 93 راه آهن قرار گرفت.  

از آنجايي که اجراي اين پروژه با شيوه هاي معمول حداقل به زمان 5 تا 6 ماه نياز داشت و از طرفي ضروت اجراي پروژه در حداقل زمان ممکن به منظور کاهش حداکثري تاخيرها و جلوگيري از اتلاف وقت مسافران ، مسئولان راه آهن با پذيرش ريسک بالا، اجراي طرح در حداقل زمان را در دستور کار قرار دادند.

مقرر شد با استفاده از فرصت کوتاه کاهش ترافيک مسير قبل از تعطيلات تابستاني و همچنين کاهش مسافرتها در ماه مبارک رمضان و با بکارگيري شيوه هاي نوين و در چند جبهه کاري، اين پروژه در مدت زمان 30 روز کاري برنامه ريزي و اجرا شود.

اين کار با برنامه ريزي فشرده در مدت زمان 32 روز که در نوع خود يک رکورد محسوب مي شود به طول 30 کيلومتر به اتمام رسيد.  

از مزاياي اين طرح علاوه بر افزايش ايمني سير مي توان به افزايش سرعت قطارها از 70 تا 160 کيلومتر بر ساعت و همچنين کاهش هزينه هاي تعمير و نگهداري اشاره کرد.  

راه آهن جمهوري اسلامي ايران به خاطر تاخيرهاي ايجاد شده در سير و حرکت قطارها در خلال اجراي پروژه از مسافران محترم عذرخواهي مي کند.

اين مسير در سال 1317 به بهره برداري رسيد و در سال 1335 روسازي آن از ريل2A به ريل U33 تغيير يافت و تاکنون به علت روند رو به افزايش ترافيک قطارهاي مسافري و عدم امکان مسدودي خط به صورت طولاني، بازسازي اين خط به تاخير افتاده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تهران ، ریل ، مشهد ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار