مترو تهران ركورد خود را شكست

مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) گفت:با گذشت دوهفته از ثبت ركورد 302 متري لاينينگ در نيمه شمالي خط سه، اين هفته با انجام 400 متر لاينينگ ركورد قبلي خود را شكست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  هابيل درويشي در ادامه بازديدهاي چهارشنبه كارگاهي مديران عالي شهرداري تهران از نيمه شمالي خط سه مترو، صبح امروز به همراه معاونين و مديران اين شركت به صورت بازديد ميداني 17 كيلومتر طول خط در جريان آخرين وضعيت پروژه قرار گرفت.

مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) با اشاره به اين كه در مدت هفته اول تيرماه جاري در نيمه شمالي خط سه براي اولين بار در طول تاريخ ساخت مترو كشور و تهران، حدود 302 مترو لاينينگ شامل(خاكبرداري به قطر تونل- حفاظ موقت- عايق كاري- آرماتوربندي- قالب- بتون ريزي) براي بهره برداري به ثبت رسيد اظهار داشت: به همت جهادي كارگران و مهندسان، اين ميزان ركورد در طول هفته جاري بار ديگر شكسته شد و حدود 400 متر لاينينگ براي بهره برداري در اين پروژه به ثبت رسيد.

درويشي ثبت ركورد جديد را مرهون تلاش جهادي كارگران و مهندسان بومي و حمايت هاي شهرداري تهران و توجه و پيگيري هاي  ويژه شهردار و قائم مقام شهردار تهران دانست و گفت: در حال حاضر فقط در 17 كيلومتر پروژه در دست ساخت نيمه شمالي خط سه حدود 60 كارگاه و جبهه كاري فعال است كه در سه شيف كاري و به صورت شبانه روزي فعاليت مي كنند.
 
مديرعامل شركت مترو تهران با اعلام اين كه اين پروژه به عنوان بزرگ ترين پروژه سال دقيقاً مطابق با برنامه زمان بندي در حال پيشرفت است تصريح كرد: ريل مورد نياز 17 كيلومتر و تجهيزات موردنياز براي نصب ريل تامين شده و تا دو هفته ديگر بالغ بر 3 و نيم كيلومتر ريل گذاري خط به اتمام خواهد رسيد.
وي با اشاره به اين كه معمولاً در ساخت پروژه هاي مترو مراحل لاينينگ، ريل گذاري و نازك كاري ايستگاه ها و ... به ترتيب انجام مي گيرد گفت: امروز در پروژه 17 كيلومتري نيمه شمالي خط سه همه مراحل ياد شده به موازات هم در حال انجام است و اين پروژه به معناي واقعي كلمه به دانشگاهي براي كاربردي كردن ابعاد مديريت جهادي واقتصاد مقاومتي مبدل شده است.
 
وي با اعلام اين كه حجم متراكم عمليات عمراني در اين بخش از مترو در طول تاريخ ساخت مترو در كشور و تهران كم نظير بوده است گفت: امروز كارگاه هاي مترو در زير پوسته شهر تهران به معناي واقعي كلمه به مركزي براي معرفي عيني و دقيق مديريت جهادي و اقتصاد مقاومتي مبدل شده است و آمادگي داريم با دانشگاه هايي كه واحدهاي درسي اقتصاد مقاومتي و مديريت جهادي براي دانشجويان تعريف كرده اند براي معرفي هر چه اجرايي تر و ميداني ابعاد اقتصاد مقاومتي و مديريت جهادي همكاري كنيم.

درويشي با تاكيد بر اين كه امروز صنعت مترو در زمينه خودكفايي و استقلال علمي و بومي سازي اين صنعت و عملياتي كردن اهداف مدنظر در اقتصاد مقاومتي پيشرو و سرآمد كشور است بيان داشت: رسانه ملي در معرفي دستاوردهاي بومي بخصوص در زمينه پروژه هاي همسو با پيام سال رسالت و وظيفه مهمي دارد و ما انتظار داشتيم و داريم اين رسانه ، حماسه غرورآفرين جهادگران گمنام صنعت مترو در زير پوسته شهر تهران را آن گونه كه شايسته است به تصوير بكشد و اميدواريم از اين پس شاهد توجه بيش از پيش مسئولان رسانه ملي براي معرفي پروژه عظيم مترو تهران و حومه و حجم عمليات گسترده آن به افكار عمومي باشيم. 
 
 مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) اخيراَ در همايش سه دهه مديريت جهادي در عرصه اقتصاد كشور موفق به دريافت نشان افتخاري مدير نمونه جهادي كشور شد.

پروژه 17 كيلومتري نيمه شمالي خط سه براي تكميل 37 كيلومتر اين خط كه 20 كيلومتر قبلاً زيربار ترافيك رفته است مطابق برنامه زمانبندي تا پايان سال جاري آماده بهره برداري خواهد شد.
برچسب ها: رکورد ، مترو ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار