سنندج/

رفع تصرف۳۴۱ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی کردستان

رییس کل دادگستری استان کردستان از رفع تصرف ۳۴۱ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در ۳ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج ،رییس کل دادگستری استان کردستان در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان گفت: در 3 ماهه اول امسال 341 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان رفع تصرف شده است‌.

گروسی افزود : یکی از این مسائل در حوزه مراقبت اراضی دولتی است لذا باید همه در این مقطع زمانی برای حفاظت از اراضی دولتی بیش از همیشه احساس تکلیف کنند.

وی در ادامه گفت: برخی افراد با مهاجرت از روستاها به شهر به دلیل عدم آشنایی با قوانین دست به احداث ساختمان در زمین‌های تصرف شده می‌زنند که این ساختمان‌ها طبق قانون باید تخریب شود و تخریب این اماکن هم تبعات خاص خود را به دنبال دارد.

گروسی به تخلف برخی ادارات در زمینه واگذاری امتیاز به ساختمان‌های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: البته برخی فشارهای وارد شده به این ادارات در بروز این مشکلات اثرگذار است و این رویه ناصواب باید متوقف شود.

وی گفت: ساخت و ساز غیر مجاز در دراز مدت یکی از عواملی است که زیرساخت‌های ناامنی و ناهنجاری‌های اجتماعی را شکل می‌دهد بنابراین جلوگیری از این تخلفات می‌تواند در آینده آمار جرائم را کاهش دهد.

گروسی به نقش دستگاه‌های نظارتی در جلوگیری از بروز تخلفات اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی باید با ابزاری که در اختیار دارند مدیران را به مسائل حوزه‌های تحت نظر خود بیش از پیش پاسخگو کنند تا مشکلات در حوزه‌های مختلف کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: منابع ، تصرف ، تخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.