وی افزود: مطالعات امکان سنجی حمل و نقل انبوه بر شهر اراک انجام شده و در حال بررسی است که اهداف آن بررسی نیاز شهر اراک به سیستم ریلی، ارزیابی سیستم حمل و نقل بهینه در شهر اراک و شناسایی، ارزیابی و پیشنهاد کریدور برتر برای حمل و نقل انبوه بر در اراک است.
شهردار اراک تصریح کرد: در افق کوتاه مدت این طرح که سال 1390 بوده تنها به بهینه کردن سرفاصله های زمانی حرکت اتوبوس ها در خطوط موجود بسنده شد و هیچ سیستم انبوه بر، از جملهBRT احداث نشد.
عباسی با اشاره به افق میان مدت این طرح گفت: در افق میان مدت این طرح که سال 1395 است احداث دو خط BRT در مسیر خیابان طالقانی، خیابان بهشتی، بلوار قدس به سمت دانشگاه و مسیر دیگری است.
وی افزود: در افق بلند مدت این طرح که سال 1405 است دیده شده که دو خط BRT احداث شده ترکیب شوند، خطوط ریلی انبوه بر بیش از BRT در افق میان مدت و بلند مدت دیده نشده و در افق فرا بلند مدت که سال 1410 است یکی از خطوط بر اساس مطالعات BRT و یکی از خطوط LRT باشد.
شهردار اراک تصریح کرد: مینی بوس و اتوبوس آلایندگی های خود را دارند و وجود خطوط BRT به سبب سوخت گازوئیلی و اضافه شدن تعداد تردد ها در سطح شهر بر آلودگی هوا می افزاید با اینکه کشش جا به جایی 10هزار مسافر در ساعت را ندارد.
عباسی با اشاره به باریک بودن خیابان بهشتی اراک گفت: خیابان بهشتی اراک یکی از پرترددترین خیابان های مرکز شهر است که امکان ایجاد مسیر برای خط BRT را ندارد و خیابان ها موازی آن نیز در شرایط بحرانی به سر برده و امکان اینکه بار ترافیکی خیابان بهشتی را به آنها منتقل کنیم وجود ندارد.