مدیر اداره سلامت منطقه 21 خبر داد: همزمان با 10 مرداد ماه روز تغذیه با شیر مادر برنامه‌های متنوع و کلاس‌های آموزشی مفیدی در سطح منطقه اجرا خواهد گردید.

زهرا انصاری، در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بیان داشت: روز 10 مرداد ماه روز تغذیه با شیر مادر است و با توجه به اهمیت تغذیه نوزادان با شیر مادر و پیشگیری از بیماری‌های عفونی و به خصوص اسهال و استفراغ در این فصل گرما، خانه‌های سلامت برنامه‌های ویژه‌ای را در این خصوص تدارک دیده‌اند.

وی افزود:‌ این برنامه‌ها شامل کلاس آموزشی اهمیت تغذیه با شیر مادر و نقش آن در رشد کودکان، مشاوره‌ گروهی تغذیه مادران شیرده ویژه اعضای کانون مادر و کودک، نقش شیر مادر در سلامت جسمی و عاطفی کودکان در دستور کار است.

مدیر اداره سلامت منطقه 21 ادامه داد: کلاس آموزشی تأثیر شیر مادر بر ایمنی بدن نوزادان، مشاوره تغذیه مادر و کودک، تغذیه با شیر مادر عامل پیشگیری از بیماری‌ها از جمله برنامه‌های اجرایی این روز خواهد بود.

این مقام مسئول تأکید کرد: هدف از برگزاری این کلاس‌ها و اجرای برنامه‌های متنوع، پیشگیری از بیماری‌های نوزادان و مادران است.

زهرا انصاری در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن این روز با روزهای تعطیلات عید سعید فطر، این برنامه‌ها در روزهای 5، 6، 11 و 12 مرداد ماه در خانه‌های سلامت برگزار می‌شود، شهروندان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به خانه سلامت محله خود مراجعه نمایند.

گفتنی است، با توجه به آمارهای موجود در سراسر جهان کمتر از 40 درصد از مادران تا پایان 6 ماه نخست پس از تولد، نوزادانشان را با شیر خودشان تغذیه می‌کنند و بر اساس برآوردهای سازمان جهانی بهداشت تغذیه با شیر مادر می‌تواند جان یک میلیون و 300 هزار کودک را از مرگ نجات دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تغذیه ، نوزاد ، شیر ، مادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار