معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم:

ابلاغ آئین نامه معافیت‌های مالیاتی به دانشگاهها

آئین‌نامه معافیت‌های مالیاتی به امضاء وزیر علوم رسیده و به دانشگاهها ابلاغ شده است.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: جهت فعالیت هرچه بیشتر شرکت های دانش بنیان آئین نامه فعالیت‌های مالیاتی به امضا وزیر علوم رسید و ابلاغ شد.

وی به بررسی کیفیت و نظارت بر پارک‌ها و مراکز رشد اشاره کرد و افزود: در دوره قبل 33 پارک علم و فناوری در کشور، 3 هزار و 300 شرکت دانش بنیان وجود داشت که در همین فاصله اندک 7 مجوز، 7 مرکز رشد صادر شده است.

احمدی تصریح کرد: باید به پارک‌های علم و فناوری رسیدگی شود و کیفیت آنها مورد نظارت قرار گیرد چنانچه در سال گذشته اعتبار 15 میلیارد تومانی براساس شاخص‌های مشخص میان پارک‌های علم و فناوری تقسیم شدند، بنابراین هم از لحاظ ساختاری و هم نظارتی باید برنامه ریزی شکل گیرد.

احمدی اظهار داشت: جهت تشویق صدور صادرات کالا تفاهم نامه‌ای میان وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری منعقد شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در حوزه فناوری با توجه به خلاء که میان دانشگاه مبنی بر عدم وجود تجربه تجاری سازی میان اساتید وجود دارد، دفتری را به عنوان دفتر علوم و فناوری در دانشگاه‌های شریف، علم و صنعت اصفهان تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد:این برنامه بیشترین نقش را در جهت ایجاد دانشگاه نسل سوم( کارآفرین) با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بحث ایجاد اشتغال و کار و مهارت دارا است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار