نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران با اشاره به اینکه، جنگ ما حق علیه باطل است گفت: خون کودکان غزه بر شمشیر صهیونیست‌ها پیروز شد.

به گزارش خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران، "خالد قدومی" نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران و "ناصر ابوشریف" نماینده جهاد اسلامی در تهران، شب گذشته (۴ مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی پیامد روز جهانی قدس بر استمرار مقاومت در فلسطین پرداختند.
 
** خون کودکان غزه بر شمشیر صهیونیست‌ها پیروز شد
 
نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران، در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه آرایش میدانی و نظامی در غزه چگونه است، گفت: خون کودکان غزه بر شمشیر صهیونیست‌ها پیروز شد.
 
وی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار‌ها تاکنون در غزه نزدیک ۶ هزار زخمی و بیش از هزار شهید داشته‌ایم، گفت: کسانی که بمب بر سر مردم می‌ریزند، نمی‌توانند صلح را برپا کنند.  
 
نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران با اشاره به آتش بس ۱۲ ساعته رژیم‌صهیونیستی ادامه داد: در این آتش‌بس باید حداقل اجازه داده می‌شد تا مجروحین به بیمارستان‌ها با آمبولانس منتقل شوند، اما اوضاع به گونه‌ای دیگر رقم خورد.  
 
قدومی با بیان اینکه دیروز نزدیک ۱۲۳ شهید از زیر آوار‌ها بیرون آورده شده، است، افزود: اکنون ملت‌های اروپایی و آمریکایی، علیه رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند و این فشار مردمی از سوی آزادگان جهان بر رژیم صهیونیستی و کاخ سفید فشار آورده است.   
 
** نتانیاهو می‌خواست مقاومت را به حاشیه ببرد، اما نتوانست
 
وی ادامه داد: نتانیاهو می‌خواست مقاومت را به حاشیه ببرد، اما نتوانست و ما اکنون دیگر در حاشیه نیستیم و خواسته‌های خود را برای آتش بس مطرح کردیم.
 
** صهیونیست‌ها آبروی دین یهود را بردند
 
قدومی با بیان اینکه صهیونیست‌ها آبروی دین یهود را بردند گفت: ملت‌ها بیدار شده‌اند و دیگر سانسور خبری کارساز نیست.  
 
نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران با اشاره به اینکه مناطق شمالی و شرقی غزه هم مرز با صهیونیست‌ها است، افزود: همه صهیونیست‌ها نظامی و مهاجر هستند و اسلحه دارند و مردم عادی نیستند و سرزمین ما را اشغال کرده‌اند.
 
قدومی با اشاره به اینکه مناطق مختلف فلسطین زیر آتش ماشین جنگی است، گفت: چرا ما باید آتش‌بس را ۴ ساعت دیگر تمدید کنیم؟ آن‌ها به انسانیت ایمان ندارند و با موشک‌های F16 ما را هدف قرار می‌دهند.  
 
** صهیونیست‌ها باید همه حقوق و شرایط ما را بپذیرند
 
وی با تاکید بر آینکه آن‌ها باید همه حقوق و شرایط ما را بپذیرند، خاطرنشان کرد: چهره واقعی صهیونیست‌ها به همه جهانیان نشان داده شده است.
 
نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس، اضافه کرد: خزاعیه خیابانی است که در آن ۲۰ خانوار سکونت داشتند که متاسفانه توسط اشغالگران با خاک یکسان شد.
 
وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها حیواناتی درنده هستند، بیان کرد: ما می‌توانیم ضربه سنگین و سیلی مستحکمی را به صهیونیست‌ها وارد کنیم.   
 
** ما برحق هستیم و جنگ ما جنگ حق بر علیه باطل است
 
قدومی با اشاره به اینکه آن‌ها بویی از انسانیت نبرده‌اند، زیرا نیم ساعت قبل از آتش بس غزه را به زیر شخم خود بردند، خاطرنشان کرد: ما برحق هستیم و جنگ ما جنگ حق بر علیه باطل است.
 
نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس با اشاره به کشته شدن ۱۰ نظامی صهیونیست توسط رزمندگان مقاومت، ادامه داد: صهیونیست‌ها هر نیم ساعت بمب‌های چند تنی بر سر مردم غزه می‌ریزند، پس باید گفت مردم فلسطین چگونه می‌تواند با رژیم صهیونیستی در صلح و آرامش به سر ببرد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا رژیم صهیونیسیتی به دنبال آتش‌بس است، اضافه کرد: مردم فلسطین به دنبال صلح و آرامش هستند، این در حالی است که این رژیم جعلی مدام دست به کشتن کودکان، زنان و سالخوردگان می‌زند.  
 
قدومی با بیان اینکه مقاومت درصدد است تا به عمق شهرک‌های صهیونیست‌ها برسد، افزود: ملت‌های اروپایی و آمریکایی به خیابان‌ها آمده‌اند و اعتراض خود را نسبت به سکوت مجامع بین‌المللی اعلام کرده‌اند.
 
نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس با بیان اینکه بسیاری از وزرای کشورهای غربی نسبت به وضعیت کودکان غزه گریه می‌کنند، اضافه کرد: این در حالی است که سران کشورهای عربی و اسلامی واکنشی از خود در قبال ملت فلسطین نشان نمی‌دهند.  
 
** ملت فلسطین به آغوش ملت‌ها و جریان‌های سیاسی بازگشت
 
وی با تاکید بر اینکه ملت فلسطین به آغوش ملت‌ها و جریان‌های سیاسی بازگشته است، گفت: ملت‌های جهان چهره واقعی صهیونیست‌ها را به خوبی مشاهده کرده‌اند.
 
نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس ادامه داد: صهیونیست‌ها از اهرم فشار کاخ سفید و سایر قدرت‌های اروپایی استفاده می‌کنند. 

قدومی با طرح این سوال که آیا کودکان فلسطین انسان نیستند، اضافه کرد: صهیونیست‌ها تا چه زمانی می‌خواهند در رسانه‌ها به دروغگویی خود ادامه دهند.
 
**جوانان مقاومت آبروی صهیونیست‌ها را بردند

وی با اشاره به اینکه جوانان مقاومت آبروی صهیونیست‌ها را برده است، خاطرنشان کرد: ملت‌ها بیدار شده‌اند و دیگر مثل قدیم نیست که سانسور خبری انجام شود.
 
نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس با بیان اینکه ما به دنبال حق هستیم و نمی‌خواهیم انسان بکشیم، تصریح کرد: صهیونیست‌ها باید از سرزمین ما بیرون بروند. 

قدومی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه روز جهانی قدس چه تاثیری بر روحیه مقاومت گذاشت، گفت: روز قدس، روز به یادماندنی بود و همه افراد و جریان‌های سیاسی در ایران اسلامی، اروپا و آمریکا به صحنه آمدند و حماسه‌ای خلق شد و به ما خیلی روحیه داد. 

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران با اشاره به اینکه اوضاع غزه بحرانی است، افزود: هر صدا و هر فریاد به ما روحیه می‌دهد و ما به مواضع سیاسی جدی کشور‌ها در حمایت از فلسطینیان نیاز داریم. 

** درصدد فشار به حکومت‌های عربی و خائن هستیم

قدومی گفت: می‌خواهیم به حکومت‌های خائن عربی و کشورهای غربی فشار بیاوریم، این حکومت‌ها می‌دانند صهیونیست‌ها وحشی هستند اما باز از آن‌ها حمایت می‌کنند. 

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران گفت: آن‌ها باید از سوی ملت‌هایشان بازخواست شوند و اگر به خواسته ملت‌هایشان پاسخ ندهند، سرنگون می‌شوند. 

قدومی با تاکید بر اینکه، همه حکومت‌های طاغوتی، مستبد و استعمارگر، سرنگون خواهند شد، افزود: خواسته‌های ما انسانی و بین‌المللی است و زیر اشغال و در محاصره هستیم و بر اساس منشور حقوق بین‌المللی حق داریم از خود دفاع کنیم و اشغالگران را بیرون کنیم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون آینده فلسطین و آزادی قدس شریف ادامه داد: باید پیام انسانیت و اسلام را به گوش همه جهانین برسانیم.
 
قدومی افزود: دشمن ما صهیونیست‌ها است و برنامه مقاومت مقابله با این رژیم جعلی است.
 
ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در تهران در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه ویژگی جنگ جدید صورت گرفته چیست، گفت: مقاومت از سال ۲۰۰۸ تاکنون شبانه روز کار می‌کند تا میزان آمادگی دفاعی خود را افزایش دهد. 

ابوشریف با اشاره به اینکه، ما هر روز با دشمن صهیونیست در حال جنگ هستیم، افزود: البته صهیونیست‌ها بسیار بیشتر از ما سلاح دارند، اما ما از نقاط ضعف آن‌ها استفاده و سعی کردیم به آن‌ها ضربه بزنیم. 

وی با بیان اینکه، هر ماه بیش از ۴۵ خانه در کرانه باختری منهدم می‌شود، گفت: صهیونیست‌ها ۲ و نیم میلیارد دلار به خاطر جنگ اخیر ضرر کردند و گردشگران به سواحل آنان نمی‌آیند.
 
ابوشریف با اشاره به اینکه جنگ بر علیه ملت فلسطین هیچ وقت حتی برای یک ثانیه هم متوقف نشده است، ادامه داد: از تونل‌های زیرزمینی و پهپادهای شناسایی و جنگی استفاده کردیم تا به دشمن ضربه بزنیم.
 
وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها مهاجر هستند و صاحب حق و سرزمین نیستند، گفت: پیشرفته کردن سلاح مقاومت برای برابری با آن‌ها نیست و ما فعلا نمی‌توانیم با آن‌ها برابری کنیم، اما از نقاط ضعف آن‌ها استفاده می‌کنیم.
 
نماینده جهاد اسلامی در تهران با اشاره به اینکه موشک‌های مقاومت توانست از پشت دشمن را سرکوب کند، افزود: صهیونیست‌ها جنگجو نیستند بلکه ارتش قاتل دارند و برای کشتن آمدند و جهان فهمیده است که رژیم صهیونیستی غده سرطانی و خطری برای همه است.
 
** ارتش رژیم صهیونیستی خونخوار است

ابوشریف با اشاره به ظرفیت تسلیحاتی صهیونیست‌ها نسبت به مقاومت گفت: آبروی صهیونیست‌ها به علت جنایاتشان در جنگ اخیر رفته و ارتش رژیم صهیونیستی خونخوار است و کودکان، زنان و غیر نظامیان را می‌کشد. 

وی با بیان اینکه ما به دنبال برابری از نظر تسلیحاتی نیستیم، ادامه داد: ما از آنچه تاکنون از طریق مقاومت بدست آوردیم، راضی هستیم.

** شروط مقاومت برای آتش‌بس ساده، انسانی و به‌حق است
 
ابوشریف با تاکید بر اینکه، شروط ما برای آتش‌بس ساده، انسانی و به‌حق است، بیان کرد: صهیونیست‌ها آرمان انسانی ندارند و همه این مسئله را فهمیده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه، صهیونیست‌ها میلیارد‌ها دلار خود را از دست داده‌اند، اضافه کرد: آن‌ها به دنبال بازگرداندن آبروی از دست رفته خود هستند. 

ابوشریف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شرایط مقاومت برای پایان نبرد و آتش بس چیست، افزود: ما می‌خواهیم در آرامش زندگی کنیم، زیرا سرزمین فلسطین از آن ماست.
 
نماینده جهاد اسلامی در تهران با اشاره به اینکه باریکه غزه باید در ماه مبارک رمضان رفع محاصره شود، گفت: ما می‌خواهیم از آب‌های دریایی استفاده کنیم. 

نماینده جهاد اسلامی در تهران با اشاره به اینکه مقاومت توانسته در بسیاری از ابعاد به پیروزی دست یابد، ادامه داد: ما با پرداخت جان خود به بهای ارزشمندی دست خواهیم یافت. 

نماینده جهاد اسلامی در تهران با اشاره به اینکه موضوع فلسطین باز دوباره به صدر خبرهای دنیا درآمده، تاکید کرد: ما می‌خواهیم محاصره غزه رفع شود و در زمین‌های خود کشاورزی کنیم، بدون اینکه تک تیراندازان اسرائیلی کشاورزان ما را هدف قرار دهند. 

وی با اشاره به اینکه ۸ سال امت فلسطین در محاصره و زندان است، افزود: می‌خواهیم گذرگاه‌ها باز شود. 

ابوشریف با اشاره به اینکه ما به دنبال ارزش‌های انسانی و آرمان‌های خودمان هستیم گفت: ما خواسته‌های زیادی نداریم بلکه در پی خواسته‌های انسانی و به حق خود هستیم.
 
** خلع سلاح باید دو طرفه باشد

نماینده جهاد اسلامی در تهران با اشاره به اینکه آمریکا سلاح هسته‌ای به اسراییل داده است، ادامه داد: ما هواپیمای اف ۱۶ نداریم و موشک‌های ما بسیار ساده و ابتدایی و برای دفاع و بازدارندگی است و خلع سلاح باید دو طرفه باشد.
 
ابوشریف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ارزیابی جنابعالی از روز جهانی قدس چیست، گفت: راهپیمایی روز قدس امسال در ایران متفاوت و پرشور بود. 

وی ادامه داد: ایران اسلامی همیشه به مقاومت فلسطین افتخار و از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ما حمایت کرد. 

ابوشریف گفت: راهپیمایی امسال روز قدس در ایران ویژگی خاصی داشت و مردم با جان و دل در راهپیمایی امسال مانند سال‌های گذشته شرکت کردند.
 
نماینده جهاد اسلامی در تهران افزود: میلیون‌ها نفر با زبان روزه راهپیمایی و از آرمان فلسطین حمایت کردند. 

**وجدان خفته غربی‌ها و سازمان ملل باید بیدار شود
 
وی ادامه داد: باید وجدان خفته غربی‌ها و سازمان ملل بیدار شود. 

ابوشریف افزود: ملت فلسطین از این حمایت ایرانی‌ها در راهپیمایی روز قدس بسیار خوشحال شدند و روحیه گرفتند. 

وی با بیان اینکه، ایران‌هراسی غیر قابل قبول و باطل است، ادامه داد: ایران، شریک، همراه و همرزم مقاومت است و نمی‌تواند دشمن عرب‌ها باشد بلکه دشمن صهیونیست‌ها است. 

نماینده جهاد اسلامی در تهران افزود: صهیونیست‌ها در بحران قرار گرفتند و مهاجرت معکوس در آن‌ها شکل خواهد گرفت و این دستاورد بزرگی برای ماست.
 
ابوشریف تاکید کرد: ما چهره واقعی صهیونیست‌ها را نشان دادیم، ما به کمک‌های معنوی مسلمانان و حکومت‌های عربی نیاز داریم.
 
ابوشریف در پایان تصریح کرد: برخی حکومت‌های عربی خائن می‌خواهند مقاومت را تضعیف کنند و ما را مقصر نشان دهند و این بی‌انصافی است.

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار