رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه معتقد است، کرمانشاه می تواند قطب تجارت ایران با کشور عراق باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛کیوان کاشفی در آستانه پنجم مرداد روز ملی کرمانشاه ، با اشاره به پتانسیل های تجاری استان گفت: پیشرفت کرمانشاه در دو دهه آینده در بخش های تجارت، کشاورزی و گردشگری است.

وی با بیان اینکه در این بخش ها پتانسیل بالقوه وجود دارد و نیاز زیادی به سرمایه گذاری ودانش خارجی نیست، افزود: وجود چنین ظرفیت هایی را نمی توان برای بخش هایی چون صنعت و حتی معدن پیش بینی کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از موقعیت ژئوپلتیک کرمانشاه در صادرات به کشور عراق یاد کرد و افزود: کرمانشاه می تواند قطب تجارت با عراق باشد.

کاشفی گفت: با توجه به سیر تحولات عراق، این کشور حداقل تا10 سال آینده شریک تجاری اول یا دوم ما خواهد بود و بخش قابل توجهی از صادرات به عراق از طریق استان کرمانشاه صورت می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به بی توجهی هایی که به کرمانشاه صورت گرفته و استان را در بخش تجارت با این همه پتانسیل دچار عقب ماندگی کرده است، ادامه داد: یک بخش از این عقب ماندگی به دلیل نبود زیرساخت های مناسب برای تجارت است و این در حالیست که قدمت تجارت در کرمانشاه بسیاری طولانی است و سابقه اتاق بازرگانی استان به یکصد سال می رسد که در بسیاری از استان های کشور بی سابقه است./ب


برچسب ها: کرمانشاه ، قطب ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.