معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: استان کردستان به دلیل داشتن ظرفیت‌های بالا، از استان‌های برتر کشور در زمینه تولید پول و نقدینگی است

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، ازهاری در دهمین شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی و با حضور استاندار کردستان، مدیران دستگاه‌های دولتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار شد، گفت: فقر فرهنگی که امروز یکی از موانع اصلی بر سر راه توسعه و سرمایه‌گذاری استان است، به عوامل متعددی وابسته است .
وی افزود: ما باید فرهنگ توسعه و سرمایه‌گذاری را از سنین پائین و از دوران نوجوانی با نهادینه کردن فرهنگ تعاون و همکاری در بین دانش‌آموزان آموزش دهیم.
ازهاری، عملکرد نهاد آموزش و پرورش را در زمینه فرهنگ توسعه و نهادینه کردن آن در بین دانش‌آموزان موثر دانست و گفت: باید در سنین پائین فرهنگ توسعه و تعاون را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان بر ارتباط تنگاتنگ با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کردوافزود: متاسفانه آموزش‌های مهارتی در کشورمان فقیر بوده و متناسب با نیاز بازار نیست.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان از اجرای سند توسعه اشتغال در استان خبر داد و تصریح کرد: این سند بیشتر در زمینه سرمایه‌گذاری دولتی، خصوصی و مردمی طراحی شده و یک سند کاملی است.
وی با بیان اینکه در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه با محوریت توازن منطقه‌ای و اقتصاد مقاومتی هستیم، بیان کرد: سند آمایش استان کردستان نیز در حال نهایی شدن و در این زمینه به دلیل مشکلات زیرساختی بیشتر سرمایه‌گذاران خود برای تعیین نقاط سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنند.
ازهاری به 970 واحد صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد واحد صنعتی 270 واحد در شهرک‌های صنعتی غیرفعال هستند که در دولت‌های گذشته تسهیلات و حمایت‌های خوبی از آنها شده است
انتهای پیام/ب
برچسب ها: برتر ، پول ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.