توسعه "دریا محور" در برنامه ششم توسعه گنجانده شود

معاون برنامه ريزي استانداري هرمزگان اظهار داشت: توسعه دريامحور بايد در برنامه ششم توسعه که درحال تدوين است، گنجانده شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، صالح دريانورد در کارگروه توسعه و مديريت سواحل استان هرمزگان گفت : تشکيل اين کميته نقطه عطفي در مباحث مربوط به ساحل است.

وي با اشاره به اينکه خواستار استفاده ازظرفيتها و توسعه سواحل هستيم، افزود: مي خواهيم در برنامه ششم توسعه که در حال تدوين است، توسعه دريامحور ديده شود.

معاون استاندار هرمزگان با بيان اينکه هرمزگان ظرفيتهاي اقتصادي بسياري در سواحل دارد که استفاده نمي شود، ادامه داد: يکي از ظرفيت هاي کمتر استفاده شده هرمزگان، صنعت سوخت رساني به کشتي هاي عبوري است.

دريانورد توضيح داد: در تنگه هرمز، کشور همسايه ما از اين صنعت سودهاي بسياري مي برد و ما غافل هستيم، در حالي  که کشور ما بيشترين طول سواحل را دارد اما از پتانسيل اقتصادي سواحل استفاده نکرده ايم.

معاون استاندار هرمزگان گفت: در اين دولت توجه ويژه اي به بحث توسعه سواحل شده که از جمله آن توسعه سواحل جاسک و مکران است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينکه تعدد متوليان سواحل يکي از مشکلات است، افزود: اين مسئله موجب ناهماهنگي و ضعف در برنامه ريزي صحيح و منسجم شده است.
دريانورد تاکيد کرد: در برنامه ششم توسعه، بايد تلاش شود ظرفيت حقوقي و راهبردي مناسبي در زمينه سواحل ايجاد شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار