به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران، طراحی بسته بندی محصولات اگر با خلاقیت و تنوع بالا همراه باشد میزان فروش محصول را به حداکثر می رساند.
همچنین اضافه کردن توضیحات و نوشته روی بسته بندی محصولات و استفاده از تصاویر مرتبط با آن، تنوع در رنگ و شکل بسته بندی به رضایت بیشتر مشتریان کمک می کند.
بازاریابی محصولات و نشان دادن ان به مشتری و بیان مشخصات و ویژگی ها و نکات مثبت آن اگر با یک بسته بندی خوب همراه باشد فروش محصول را بیشتر می کند.
در واقع بسته بندی محصولات یکی از جذابیت های ظاهری است که می توان از آن در یک بازاریابی موفق استفاده کرد.
مصرف کنندگان اغلب برای خرید یک محصول بسته بندی های منحصر برد را ترجیح میدهند مثلا آسان بودن حمل و نقل کالا با یک بسته بندی مناسب و یا اندازه ی مناسب برای بسته بندی برای محصولات خوراکی و مواد غذایی که بتوان آنها را بهتر نگه داری کرد از نکات مورد توجه مصرف کنندگان است.
خیلی از بسته بندی ها حتی پس از استفاده از محتویات آن میتوانند برای نگه داری دیگر وسایل مورد استفاده قرار بگیرند بنابراین این نکات کوچک به خرید بیشتر مصرف کننده کمک میکند اما بسته بندی های نامطلوب اغلب باعث عدم خرید می شود.
تفاوتی ندارد که چه محصولی را به فروش میرسانید نه فقط در زمینه ی خوراکی ها بلکه برای پوشاک، لوازم مربوط به تاسیسات که نیاز به حمل و نقل دارند و یک بسته بندی خوب میتواند به نگه داری محصول در هنگام حمل و نقل کمک کند از جمله مواردی است که مشتریان به آن توجه میکنند.
اما از منظر دیگری بسته بندی به بازاریابی کمک کند چون یک بسته بندی خوب باعث تشویق بیشتر مشتریان و بر انگیختن علاقه آنها به خرید محصول میشود. یک بسته بندی خوب با طراحی زیبا میتواند خو به خود به خرید کمک کند و مشتری را جذب کند.
خیلی از بدها از لوگو و نشان محصول خود روی بسته بندی استفاده میکنند بنابراین این به تشخیص بهتر کالا کمک کند تا مشتری راحت تر محصول را از میان دیگر محصولات در یک فروشگاه بیابد.
تغییر رنگ و طراحی میتواند محصول را از دیگر محصولات مشابه در بازار کالاها جدا کند همچنین داشتن اطلاعات کافی روی بسته و پرداختن به جزئیات باعث جذب مشتریان می شود چون مصرف کننده اغلب به نوشته های روی محصول توجه می کند و هر چقدر که یک برند توضیحات کامل تری را روی بسته بندی محصولات خود داشته باشد ارزش بیشتری برای مشتریان قرار داده و مشتری را بیشتر به خود جذب می کند.
در بازاریابی اغلب ممکن است از خود محصول و یا کاتالوگ آن استفاده شود اما هر قدر که طراحی خلاق تری به محصول داده شود می تواند به بازاریابی آن کمک کند چون بخشی از روند بازاریابی در مورد معرفی محصول است و هر چقدر که یک محصول بسته بندی بهتر و کامل تری داشته باشد نشان از کیفیت بالای محصول است بنابراین خود محصول به تنهایی می تواند کیفیت خود را با بسته بندی بهتر و جذاب تر نشان دهد.
انتهای پیام/