گرگان/

بیش از ۱۷ هزار قالی باف گلستانی بیمه شده اند

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: بیش از ۲۲ هزار نفر از قالی بافان استان گلستان برای بیمه تأمین اجتماعی معرفی شده اند که بیش از ۱۷ هزار نفر از آنان بیمه شده اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمد فیاضی ، اظهار کرد: در این مدت کارهای مربوط به ساماندهی قالی بافان در استان گلستان انجام شده و بیش از 31 هزار کارت قالی بافی نیز از سوی سازمان صادر شده است.

وی با اشاره به تعداد کارگاه های قالی بافی در استان گلستان افزود: بیشتر کارگاه های تولید فرش دستباف در استان خانگی و غیرمتمرکز است اما با این حال 50 کارگاه متمرکز قالی بافی در گلستان وجود دارد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: بیشتر این کارگاه ها در منازل مستقر است که در گلستان 49 کارگاه غیرمتمرکز وجود دارد که از این تعداد 23 واحد فعال است.

فیاضی افزود: با توجه به تدوین برنامه جامع تولید فرش در استان گلستان در نظر است برای تقویت رویکرد علمی و رشد و اعتلای هنر، صنعت فرش دستباف گلستان گام برداریم و در این راه حمایت ها و هدایت های دست اندرکاران و پیشکسوتان این امر را ارج می نهیم.

وی افزود: برای تثبیت و افزایش سهم صادرات فرش دستباف در استان گلستان نیز برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های فرش دستباف، انجام تبلیغات مناسب در بازارهای هدف، پرداخت یارانه، جوایز و مشوقهای صادراتی به صادر کنندگان فرش و معرفی فرش اصیل منطقه و تولیدات استان گلستان از طریق وسایل ارتباط جمعی در دست اجرا است.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: گلستان ، قالی باف ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.