دبیر نخستین جشنواره ملی عکس مهارت و زنان گفت: حوزه امور بانوان و خانواده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای برنامه‌های فرهنگی سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس و مهارت و زنان کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  محبوبه رنجبر مشاور امور زنان و خانواده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و دبیر نخستین جشنواره ملی عکس مهارت و زنان در مراسم افتتاحیه ملی عکس مهارت و زنان که در محل سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه که بعد از ظهر امروز برگزار شد گفت: امروزه جایگاه سازنده‌ی زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، و فرهنگی امری روشن و بدیهی است تا آن جایی که زنان به عنوان سرمایه‌های انسانی پیشرو، خلاق و کار آفرین در بسیاری از فعالیت‌ها بسیار پرتوان و مؤثر واقع می‌شوند ، حال آن که اهمیت دارد ارتقا بهره‌وری این سرمایه‌های ارزشمند انسانی و تعالی و توسعه توامندی‌های فردی و اجتماعی آنان است.که در این مسیر مهارت‌آموزی به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های کارایی و اثربخشی منابع انسانی  است و همواره مورد توجه بوده است.

وی افزود: نیاز به توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و افزایش منزلت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه و به ویژه برای زنان که نیمی از جمعیت فعال کشورمان را در بر می‌گیرند. امری ضروری  است؛ در این مسیر حوزه  امور بانوان و خانواده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای برنامه‌های فرهنگی سال اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس مهارت و زنان کرده است.
رنجبر در ادامه به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره ور تصریح کرد: جشنواره ملی عکس مهارت و زنان با اهداف توسعه، ترویج و  ارتقا فرهنگ مهارت آموزی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی برای زنان، اطلاع رسانی، هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموز‌ش‌های مهارتی در سطوح مختلف جامعه و  تبیین جایگاه زنان و تعالی سبک زندگی همزمان با میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و انتشار فراخوان برای عموم آغاز به کار کرد.

مشاور امور زنان و خانواده سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور به محورهای این جشنواره نیز اشاره و  اظهار  داشت: این جشنواره با توجه و تأکید بر دو بعد مهارت‌های زنان در خانواده و جامعه در محورهای مهارت آموزی و زنان- مهارت آموزی زنان و کار آفرینی- مهارت،زنان و صنعت- مهارت زنان و کشاورزی- مهارت زنان و هنر – مهارت زنان و خانواده- مهارت و زنان روستایی و عشایر و مهارت و مادر برگزار شد.

وی ادامه داد: در جشنواره ملی عکس مهارت و زنان تا 20خرداد سال جاری تعداد یک هزار و 287اثر را از 113عکاس دریافت کرد. که طی آن کمیته داوری این جشنواره  در 4مرحله به صورت بررسی چشمی و نرم افزاری بر اساس شاخص‌های عنوان مرتبط، مفهوم، تکنیک و خلاقیت تعداد 63 اثر را برای راه‌یابی به جشنواره انتخاب و معرفی کرد.

دبیر نخستین جشنواره ملی عکس مهارت و زنان خاطرنشان کرد: کمیته داوری ضمن این که اثر را شایسته رتبه نخست ندانست و  دو اثر را به عنوان رتبه‌های دوم و سوم و 4اثر را شایسته تقدیر معرفی کرد ، همچنین کم‌سن ترین  شرکت کننده در این جشنواره نیز رهام شیرازی زاده نوجوان 11ساله بوده است.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: مهارت ، زنان ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار