نماینده انجمن پزشکان عمومی شیراز اصلاح و استمرار اجرای برنامه پزشک خانواده شهری را برای اصلاح نظام سلامت ضروری دانست و گفت: ما در انجمن پزشکان عمومی در ادامه برنامه پزشک خانواده مصمم هستیم و باید در جهت اصلاح این برنامه قدم‌های موثرتری برداشته شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ بهجو نماینده انجمن پزشکان عمومی شیراز در جشن دومین سالروز اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در استان فارس، افزود: با همکاری پزشکان عمومی و مسوولان در جهت اصلاح و تداوم پزشک خانواده، این برنامه به سرانجام خوب و مطلوبی می‌رسد و امیدواریم در فارس با موفقیت قابل توجهی روبرو گردد تا سایر نقاط کشور هم به این برنامه بپیوندند.

بهجو بیان کرد: با فراخوان دانشگاه جهت پیوستن پزشکان عمومی به برنامه پزشک خانواده شهری، بررسی‌های مختلفی در انجمن صورت گرفت و در نهایت با بینش مناسبی وارد این برنامه شدیم و در حال حاضر حدود یک هزار پزشک عمومی به برنامه پزشک خانواده ملحق شده اند.

وی گفت: امیدواریم با اصلاحات و فرهنگ سازی‌هایی که انجام می‌شود حدود 100 پزشک عمومی که هنوز به برنامه نپیوسته‌اند، وارد گردند زیرا در این صورت افرد تحت پوشش هر پزشک خانواده کمتر خواهد شد و  می تواند به یک هزار و 500 نفر برسد.

بهجو در جمع پزشکان خانواده افزود: در حال حاضر خواسته‌های مسوولان حوزه سلامت با مشکلات و نیازهای پزشکان عمومی هماهنگ است و زمانیکه ما مسائل مربوطه را مطرح می کنیم، جهت رفع مورد توجه مسوولان قرار می گیرد.

وی با قدردانی از دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر مسوولان اجرایی برنامه پزشک خانواده گفت: این افراد وقت زیادی را جهت تحقق این برنامه صرف کرده‌اند و علاقمندند که به شیوه مطلوبی اجرا گردد.

بهجو تاخیر در تصویب میزان سرانه را از مسایل و مشکلات حال حاضر در تکامل این برنامه دانست و اظهار داشت: تدوین راهنماهای بالینی از دیگر نیازهای ضروری این برنامه است تا پزشکان خانواده بتوانند خدمت رسانی بهتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: پزشکان خانواده باید به موقع در محل خدمت خود حاضر شوند و برای بیماران وقت کافی اختصاص دهند تا گلایه ای در این زمینه‌ها وجود نداشته باشد و بتوان مشکلات و نیازها را برای رفع پی گیری نمود.

بهجو با اشاره به اینکه انجمن پزشکان عمومی با دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت و بیمه‌ها جهت رفع مشکلات پزشکان خانواده در تعامل است، گفت: از دانشگاه، بیمه‌ها و سایر مسوولان مربوطه می‌خواهیم که برای پزشکان خانواده سرانه کارشناسی شده‌ای را در نظر بگیرند و علاوه بر منطقی و کارشناسی شدن سرانه‌ها، تعداد افراد تحت پوشش نیز کمتر گردد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار