وقتی بدن "نوزاد" کم آب می‌شود

بدن نوزاد به گونه‌ای است که تحت تاثیر محیط قرار می‌گیرد و هنگامی که او در هوای گرم قرار می‌گیرد تب کرده، بی اشتها و بی حال می‌شود و تمایلی به شیرخوردن از خود نشان نمی‌دهد.

منصور بهرامی متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دمای بدن نوزاد به گونه‌ای است که تحت تاثیر محیط تغییر می‌کند به عبارت دیگر سیستم بدن او ترموستات ندارد به طوری که اگر در هوای گرم قرار گیرد تب می‌کند و در هوای سرد به شدت دچار سرماخوردگی می‌شود.

وی افزود: تامین درجه حرارت مناسب برای سلامت نوزاد بسیار اهمیت دارد، برای این کار به خصوص در فصول تابستان و زمستان باید به او لباس مناسب پوشاند به دلیل اینکه بدن نوزاد تحت تاثیر محیط قرار می‌گیرد هنگامی که در معرض هوای گرم است تب کرده، بی اشتها و بی حال می‌شود.

بهرامی تصریح کرد: درجه حرارت مناسب برای نوزادان تا 25 درجه سانتی‌گراد است و بهتر است همیشه به آنها لباسهای آستین بلند و شلوار بلند پوشاند و بهتر است در فصل تابستان از لباسهای نازک استفاده کرد.

وی اظهار داشت: تا 6 ماه نخست تغذیه با شیر مادر کافی است اما زمانی که کودک نیاز به غذای کمکی پیدا می کند حتما باید آب در برنامه غذایی او وجود داشته باشد.

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: کم آبی در نوزادان زیر 6 ماه به صورت خشک شدن دهان، وجود تب مشخص می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.