رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت :تا پایان هفته ششم فعالیت کاری پایگاه های برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان لرستان 20 هزار و 161 نو آموز لرستانی در این برنامه شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ برجی افزود: از مجموع این نوآموزان 16 هزار و 916 نفر پس از دریافت شناسنامه سلامت به مدارس عادی معرفی شده است.
وی اظهار کرد: همچنین تعداد سه هزار و 245 نفر مشکوک به داشتن مشکلات جسمی و هوشی به بخش معاینات تخصصی ارجاع داده شدند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان تصریح کرد: بیشترین مشکلات شناسایی شده در بین نوآموزان به ترتیب مشکلات هوشیبا تعداد دو هزار و 117 نفر، مشکلات بینایی 496 نفر و شنوایی 324 نفر است.
برجی گفت: همچنین طبق هماهنگی که با آموزش و پرورش عشایری به عمل آمده، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان عشایری قبل از شروع سال تحصیلی  94-1393 صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه برنامه سنجش نوآموزان پایه اول ابتدایی برنامه ای ملی وکشوری است ، گفت: این برنامه درلرستان در 18 پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار اجرا خواهد شد،که در صورت لزوم در مکانهای مورد نیاز تمدید می شود.
برجی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در این برنامه 33 هزار نو آموز مورد سنجش قرار گیرند رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت: نو آموزان برنامه سنجش در زمینه های آمادگی تحصیلی ،هوش ،بینایی ،شنوایی ومعاینه های عمومی و بهداشتی سنجش خواهند شد و در صورت لزوم به مراحل تخصصی ارجاع می شوند  ./ش/ن
برچسب ها: شرکت ، نوآموز ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.