همزمان با آغاز برنامه تحول نظام سلامت در بيمارستانهای دانشگاهي زير پوشش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اين برنامه همگام با ساير مراکز در بيمارستان تخصصي زنان ام البنين(س) از مراکز زير پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرا در آمد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران ،رییس بیمارستان ام البنین(س) با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی رایگان شدن زایمان طبیعی از نیمه اردیبهشت اظهار داشت: با ابلاغ این بسته حمایتی تمامی خدمات به مادران بستری در این مرکز به صورت رایگان صورت گرفت و این امر موجب افزایش 12 درصدی زایمان های طبیعی (خرداد ماه) شد.

فاطمه تارا با اشاره به اینکه تا پیش از اجرای این برنامه،بیماران برای انجام برخی آزمایش ها، خدمات پاراکلینیکی و تهیه دارو به خارج از بیمارستان ارجاع داده می شدند تصریح کرد: در حال حاضر تمامی خدمات تهیه دارو، ملزومات پزشکی،خدمات پاراکلینیکی و آزمایشگاهی زیر نظر بیمارستان انجام و در قالب برنامه، در زایمان های طبیعی به صورت رایگان و برای دیگر بیماران بستری، 10 درصد هزینه ها دریافت می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرای این برنامه را گامی موثر در افزایش رضایت مندی بیماران، کاهش هزینه های درمانی و حفاظت مالی بیماران عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای این برنامه در راستای تاکید مقام معظم رهبری، تلاش می شود، بیماران دغدغه ای به جز درمان خود نداشته باشند.

اجرای برنامه زایمان ایمن در بیمارستان ام البنین(س)
دکتر فاطمه تارا با اشاره به اینکه یکی از اهداف بسته حمایتی ترویج زایمان طبیعی، گسترش زایمان ایمن است خاطر نشان کرد: تا پیش از اجرای این برنامه در این مرکز اجرا می شد و در حال حاضر نیز با جدیت بیشتری دنبال می شود.

وی در توضیح چگونگی زایمان ایمن اظهار داشت: در زایمان ایمن، مادر کمترین مداخله را از سوی پزشک و درمان دارویی در روند زایمان خواهد داشت و پروسه زایمان با حمایت یک ماما، به صورت کاملا طبیعی طی می شود.

حضور متخصصان مقیم در بیمارستان
رییس بیمارستان ام البنین(س) با اشاره به اجرای بسته حمایتی حضور متخصصان مقیم اظهار داشت:‌تا پیش از اجرای این برنامه پزشکان متخصص بیهوشی و نوزادان در بیمارستان مقیم بودند و با پیگیری های انجام شده از ابتدای تیر ماه، پزشک متخصص زنان نیز در این مرکز مقیم شد.

دکتر فاطمه تارا، ارائه به موقع خدمات درمانی، پاسخگویی 24 ساعته، تعیین تکلیف به موقع بیماران، انجام به موقع ویزیت و افزایش رضایت مندی را از جمله مزایای این بسته حمایتی برشمرد.

تکمیل چک لیست های مرتبط با اجرای بسته ارتقاء هتلینگ در بیمارستان ام البنین(س)
وی همچنین از اجرای برنامه ارزیابی مرکز در راستای ارتقای هتلینگ خبر داد و اظهار داشت:‌در این بسته حمایتی که بهبود وضعیت اتاق بستری بیماران دنبال می شود، چک لیست های ارزیابی تکمیل و اعتبارات مورد نیاز به بیمارستان ابلاغ شده است.

رییس بیمارستان ام البنین(س) خاطر نشان کرد: بهبود شرایط سامانه های گرمایشی و سرمایشی اتاق بیمار، استاندارد سازی تختهای بستری و بهسازی اتاق بیمار از جمله اقداماتی است که در این مرکز در دستور کار قرار گرفته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا بانژاد
۲۰:۳۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
کیفیت پاسخ دهی به بیماران چه حضوری چه تلفنی خیلی پایین و بابی حوصله گی همراه بود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا نیک مهر
۱۱:۵۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
سلام.وقت بخیر.. چند بار با بیمارستان برای گرفتن وقت تماس گرفتم ، هیچ جواب درستی به من ندادند.واقعا متاسفم که برای دریافت جواب یک سوال ، باید از فریمان به مشهد بیام تا متوجه بشم خانم دکتر تارا ، چه روزهایی بیمارستان تشریف دارند!
آخرین اخبار