موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فرجی‌دانا معتقد است نباید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با نظر هیئت علمی مخالفت کند

دبیر تشکیلات جامعه اسلامی گفت: وزیر علوم معتقد است که دلیلی وجود نداشت وقتی هیئت علمی برای انتخاب رئیس دانشگاه نظر موافقی دادند شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالفت کند.

"سیدسجاد موسوی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در تشریح دیدار شب گذشته وزیر علوم با تشکل‌های دانشجویی، اظهار داشت: در این جلسه قرار بود وزیر علوم با پنج اتحادیه دانشجویی ملاقات داشته باشد، اما حضور انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که عضو اتحادیه‌های دانشجویی نبودند در این جلسه با اعتراض اغلب تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی همراه بود.
 
وی ادامه داد: علت اعتراض این بود که این انجمن یک اتحادیه دانشجویی نیست و این جلسه دعوت از اتحادیه‌های دانشجویی بوده است که مسئولان در پاسخ گفتند چون این انجمن از سابقون تشکل‌ها هستند و سابقه قدیمی دارد، لذا از این اتحادیه دعوت کردیم که این مسئله در جای خود قابل تامل است.
 
دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه عمده زمان ملاقات با وزیر به طرح انتقادات مدیریتی در دانشگاه‌ها گذشت، اظهار داشت: در این جلسه به نقص‌های وارده بر موضوعات فرهنگی در طول مدیریت 7 ماهه وزیر علوم ، از جمله بورسیه‌های اخذ شده پرداختیم.
 
وی افزود: یکی از مواردی که در این جلسه مطرح بود بحث عزل و نصب‌های اخیر وزیر علوم که موجب نوعی بی‌ثباتی در فضای دانشگاه‌ها شد و فضای آرام دانشگاه‌ها که نیاز به رشد علمی دارد با این عزل و نصب‌های بی‌اساس متوقف شده است.
 
موسوی با اشاره به انتقاد تشکل‌های دانشجویی از حضور افراد مسئله‌دار و افراد مرتبط با فتنه در دانشگاه، افزود: بدنه وزارت علوم از جمله مشاور وزیر، معاون وزیر و غیره آغشته از این افراد شده است که ما شدیدا به این مسئله انتقاد داشتیم که پاسخ وزیر علوم این بود که بنده به استعلام‌های وزیر اطلاعات مراجعه می‌کنم و تنها مرجع در این قضیه را وزارت اطلاعات می‌دانم و اگر وزارت اطلاعات فردی را تائید کند، بنده آن شخص را عزل خواهم کرد.
 
دبیر تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان تاکید کرد: در این قضیه فرجی دانا از انتقادات و پیشنهادات و دغدغه‌های تشکل‌ها و مجموعه‌های دیگر از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس و نهادهای دیگر توجه‌ نکرده و فقط به استعلام وزارت اطلاعات تاکید داشتند.
 
وی ادامه داد: در رابطه با انتخابات روسای دانشگاه‌ها انتقادی به فرجی‌دانا داشتیم این بود که شیوه انتخاب روسای دانشگاه‌ها روش ناقصی است، چرا که یک نظارت صحیح وجود ندارد.
 
موسوی ادامه داد: انتقاد دیگری که از وزیر علوم داشتیم، این بود که چرا هیئت علمی دانشگاه و شورای عالی انقلاب فرهنگی را مقابل هم قرار می‌دهید که فرجی دانا در پاسخ گلایه از شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند، چرا نظری مخالف نظر هیئت علمی‌ می‌دهد و دلیلی وجود نداشت که وقتی هیئت علمی برای انتخاب رئیس دانشگاه نظر موافقی دادند شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالفت کند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه ، تشکل ، وزیر علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار