آیت‌الله محسنی گرکانی:

ملت ایران با حضور در مراسم روز قدس تنفر و خشم خود را از اقدامات اسرائیل غاصب نشان خواهند داد

با اشاره به اقدامات وحشیانه و دور از انسانیت رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مسلمانان بی‌دفاع غزه گفت: ملت شریف ایران در مراسم جهانی روز قدس امسال بیش از سال‌های گذشته شرکت کرده و تنفر و خشم خود را از اقدامات اسرائیل غاصب نشان خواهند داد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، جلسه هیات عمومی کیفری اصراری دیوان عالی کشور به ریاست  آیت‌الله احمد محسنی گرکانی رئیس دیوان عالی کشور در صبح روز سه‌شنبه مورخ 93/4/31 با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی تشکیل شد.  

آیت‌الله گرکانی اظهار داشت: ایمان به خدا سرچشمه همه خوبی‌هاست خدای تبارک و تعالی برای رسیدن بندگانش به سعادت دنیا و آخرت نعمت‌های فراوانی را در اختیار آنان قرار داده است. اول نعمت‌هایی که به همه انسان‌ها عطاء کرده همانند سلامتی اعضاء بدن، قلب سالم، دست و پای سالم، بینائی و شنوایی و همه این نعمت‌ها در وجود ظاهری مؤمن و کافر یکسان است. دوّم برخی از نعمت‌ها اگرچه برای انسان ظاهر و آشکار نیست ولی انسان آن‌ها را درک می‌کند مانند عقل، دانائی، فهم، فکر، بصیرت.  
 
رئیس هیأت عمومی دیوان عالی کشور افزود: این‌ها و صد‌ها و هزاران نعمت‌های ظاهر و باطن را خداوند ابزار و وسیله رسیدن انسان به سعادت قرار داده که برای او تکیه‌گاه مطمئن باشد در جهت تقرب یافتن نزد پروردگار.  
 
وی به معنی کلمه وسیله پرداخته و اضافه کرد: واژه وسیله در قرآن در سوره‌های مائده و اسراء آمده است و خدای تبارک و تعالی از بندگانش خواسته از وسیله استفاده کنند. وسیله مفهوم گسترده‌ای دارد هر کار نیک و شایسته‌ای را شامل می‌شود لذا برای اینکه با این کلمه بیشتر آشنا شویم به توضیح حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در خطبه ۱۱۰ نهج البلاغه می‌پردازیم.  
 
آیت‌الله گرکانی تصریح کرد: بهترین وسیله که بندگان خدا می‌توانند با تمسک به آن به درگاه خدا تقرب یابند عبارتند از: ایمان بخدا، برپا داشتن نماز، اداء زکات، روزه ماه رمضان، حج و عمره، صله رحم و پیوند با خویشاوندان، انفاق و بخشش در راه خدا در نهان و آشکار و تمام کارهای نیکی که انسان را از انحراف و سقوط و پستی نجات دهد.  
 
وی افزود: همانگونه که عرض شد خداوند بزرگ و مهربان در اعطاء نعمت‌های حیات بخش تفاوتی بین بندگانش نگذاشته است به مسلمانان و غیر مسلمانان هم نعمت‌های مادی و معنوی عطا کرده است، النهایه اینکه گروهی با اعمال نیک خود ثبت نام در بهشت می‌کنند و گروه دیگری با اعمال سبعانه و وحشیانه، خود را نامزد آتش دوزخ می‌کنند.  
 
رئیس دیوان عالی تأکید کرد: همه ما این روز‌ها خبرهای هولناک و کشتار وحشیانه مردم مسلمان غزه را توسط رژیم صهیونیستی می‌شنویم؛ رژیم غاصب با کشتار و قتل عام وحشیانه مردم بی‌دفاع زنان و کودکان غزه در منظر مدعیان حقوق بشر چه حمام خونی براه انداخته است و رؤسای جمهوری آمریکا، و اروپای متمدن‌نما و دولت‌های ارتجاع عرب آشکارا و غیر آشکارا از رژیم جعلی و غاصب اسرائیل حمایت می‌کنند.
 
وی  با مد نظر قرار دادن اقدامات وحشیانه و دور از انسانیت رژیم صهیونیستی در بخاک و خون کشیدن مسلمانان بی‌دفاع غزه تأکید کرد: ملت شریف ایران در مراسم جهانی روز قدس امسال بیش از سالهای گذشته شرکت کرده و تنفر و خشم خود را از اقدامات اسرائیل غاصب نشان خواهند داد. ایران اسلامی با دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین موجب امیدواری و تسکین آلام آن‌ها خواهند شد.  
 
رئیس دیوان عالی کشور در خاتمه از تمامی قضات دیوان عالی کشور و همه کسانی که جنایات اسرائیل را محکوم کردند تشکر کردند و از مسئولین محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی خواستند تنفر قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور از اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها را به سمع و نظر مردم برسانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار