گزارش/

مهمترین پرونده‌های قضایی که در شصت و پنجمین نشست خبری سخنگو، به آنها پرداخته شد

آخرین وضعیت پرونده‌های بابک زنجانی، محکومین فتنه 88، کهریزک، مهدی هاشمی، خاوری، سرپرست سابق تامین اجتماعی و... از مهمترین پرونده‌های قضایی بود که در شصت و پنجمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا به آنها پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای" در شصت و پنجمین نشست خبری خود به تشریح پرونده‌های قضایی و آخرین وضعیت پرونده‌های بابک زنجانی، محکومین فتنه 88، کهریزک، مهدی هاشمی، خاوری، سرپرست سابق تامین اجتماعی و... پرداخت، که متن آن به شرح زیر است.

**آخرین وضعیت پرونده میلیاردر نفتی

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در این رابطه گفت: وزارت نفت که تا پیش از این ادعا داشت که به بابک زنجانی پول نقد داده و پول نقد می‌خواهد، در جلسه‌ای که با ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شد، این وزارتخانه با کلیت مسئله یعنی تحویل اموال بابک زنحانی و قیمت گذاری آن موافقت کرد.
 
وزارت نفت تا پیش از این می‌گفت ما ارز داده‌ایم و مبلغ ریالی‌اش را می‌خواهیم و ملک به درد ما نمی‌خورد در نهایت در ارتباط با این پرونده بازپرس و دادستان تهران و... به جد در جهت شناسایی و تحویل اموال مشغول هستند

**حکم 7 نفر از محکومین فتنه قطعی شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از قطعی شدن حکم 7 نفر از محکومین فتنه که پیش از آن محاکمه غیابی شده بودند خبر داد و گفت: این حکم برای اجرا به اداره اجرای احکام فرستاده شده است، همچنین حکم تعدادی از محکومین فتنه قطعی شده که از 3 تا 11 سال به حبس محکوم شده‌اند.  
 
دادستان کل کشور تصریح کرد: در بعضی از موارد حکم کیفرخواست صادر شده و مراحل دادگاهی خود را طی می‌کند البته این حکم به دادگاه ابلاغ شده است.



**هنوز حکمی برای"م.ر" صادر نشده است
 
دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه رئیس دادگستری تهران اعلام کرد که احکام پرونده "م. ر" به زودی منتشر خواهد شد اگر می‌شود در این جلسه آن را اعلام کنید افزود: رئیس کل دادگستری گفته است حکم صادر می‌شود دادگاه وی تمام شده و  هنوز پایان ختم رسیدگی اعلام نشده است بنابراین حکمی صادر نشده اگر حکم صادر شد قطعا همه متوجه می‌شوند.

**بررسی پرونده کهریزک در دیوان عالی کشور ادامه دارد


وی همچنین درباره طولانی شدن پرونده کهریزک و این که تاکنون کلیت این پرونده در بخش قضات مشخص نشده بیان کرد: بخش عمده این پرونده رسیدگی،‌حکم صادر و قطعی شده که آن‌ هم اعلام شد. در مورد پرونده نیز پرونده مربوط به قضات دو سه مرحله انجام گرفته در یک مرحله دادستان قراری صادر کرد که اعتراض شد سپس مجدد به دادگاه فرستاده شد اما پذیرفته نشده است بار دیگر پرونده به جریان افتاده که ریاست محترم دیوان کشور نیاز به کار کارشناسی داشتند که امیدواریم این تصمیم زودتر انجام شود.

**11مرداد زمان رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی
 
دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی دچار اطاله دادرسی شده است تصریح کرد: برای این پرونده در تاریخ 5.11. 93 تعیین وقت دادگاه شده است. 

**خاوری محاکمه غیابی نشده است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ارتباط با آخرین وضعیت مدیرعامل سابق بانک ملی تصریح کرد: وزارت امورخارجه، قوه قضاییه و همه نهادها برای بازگرداندن خاوری به ایران تلاش می‌کنند و اما امیدواریم که این اقدام صورت بگیرد اما تاکنون اقدام جدی انجام نشده و پرونده در دادگاه است و محاکمه غیابی هنوز صورت نگرفته است.

**آخرین وضعیت پرونده سرپرست سابق تامین اجتماعی از زبان دادستان کل کشور


وی در ارتباط با آخرین وضعیت سرپرست سابق و مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: پرونده وی هنوز به دادگاه و محکمه نرفته است البته دیروز بنده این موضوع را پیگیری می‌کردم به طوری که دادستان پرونده گفت ما با نقطه نظراتی که از کارشناسان گرفته‌ایم و تحقیقاتی که از متهمین کرده‌ایم امیدوار هستیم زودتر به سرانجام برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار