سخنگوی دستگاه قضا گفت: آقای اسماعیلی که به سمت رئیس کل دادگستری استان تهران منصوب شده، به لحاظ اختیارات و وظایفی که دارد، از جایگاهی که در سازمان زندان‌ها داشت، به نحوی از انحاء ارتقاء یافته، بنابراینجابجایی وی ارتقاء محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دادستان کل کشور در ادامه نشست خبری با اشاره به وقایع  اخیر اوین اظهارداشت: اخیرا رسانه‌های بیگانه و برخی رسانه‌های مغرض و برخی افراد ضد انقلاب که متاسفانه با تنها هماهنگی جریان فتنه همراه شدند، راجع به مسئله اوین جنجال آفرینی کردند و خواستند با سوءاستفاده از این مسئله در جهت اهداف خود بهره‌برداری کنند، اما این در حالی است که بازرسی از زندان یک امر متداول و لازم است.  
 
سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: چنانچه اشیاء ممنوعه برخلاف مقررات و ضوابط قانونی وارد زندان شود جرم محسوب شده و طبیعی است که در هیچ زندانی اجازه این کار داده نمی‌شود و قوه قضائیه نسبت به اصول و مقررات پایبند است و به زندانی و کارمند زندان چنانچه طبق مقررات عمل نکند، برخورد می‌کند و در این میان به هیاهوی رسانه‌های مغرض و ضد انقلاب خارج نشین توجه نمی‌کند و این در حالی است که کسانی که اموال زندان را تخریب کردند و حرفهای خلاف زدند، تحت تعقیب قرار می‌گیرند. 

**جابجایی اسماعلی ارتقاء شغلی است
 
وی با اشاره به جابجایی رئیس سازمان زندان‌ها و انتصاب وی به رئیس کل دادگستری استان تهران، تصریح کرد: برخی از روی غفلت خلاف واقعیت را مطرح کرده و اینجابجایی را به حوادث اخیر مربوط دانسته‌اند، اما این در حالیست که جابجایی ریاست سازمان زندان‌ها از مدت‌ها پیش مطرح بود و وی به لحاظ شایستگی و اهمیتی که رئیس کل دادگستری استان تهران داشت، گزینه‌ای بود که انتخاب شد و این تصمیم از مدت‌ها پیش گرفته شده بود.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان کرد: آقای اسماعیلی که به سمت رئیس کل دادگستری استان تهران منصوب شده، به لحاظ اختیارات و وظایفی که دارد، از جایگاهی که در سازمان زندان‌ها داشت، به نحوی از انحاء ارتقاء یافته، بنابراینجابجایی وی ارتقاء محسوب می‌شود.  
 
دادستان کل کشور در ارتباط با مبلغ دیه در سال ۹۳ تاکید کرد: میزان دیه در سال ۹۳ برای ماه‌های غیر حرام ۱۵۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام یک سوم به این مبلغ اضافه شده و میزان آن ۲۰۰ میلیون تومان است که این امر از اول فروردین امسال اجرایی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار