اصفهان/

ورود عسل‌های تقلبی در بازار‌های اصفهان کیفیت عسل‌های بومی را پایین آورده است

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اصفهان گفت: ورود عسل‌های تقلبی به استان سبب شده تا کیفیت عسل‌های تولیدی در استان کاهش پیدا کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، گودرز میرزایی‌فر با اشاره به اینکه استان اصفهان از نظر تولید عسل مرغوب در کشور رتبه نخست را دارد، اظهار کرد: متأسفانه یکی از معضلاتی که در حال حاضر وجود دارد ورود عسل تقلبی از چین است. این عسل‌های تقلبی، عسل شکری بوده که توسط کارخانه‌هایی در داخل کشور خریداری و بسته‌بندی می‌شود و هیچ نظارتی نیز بر این کارخانه‌ای نمی‌شود.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اصفهان تصریح کرد: ورود این عسل‌های تقلبی به کشور سبب شده عسلی که از کیفیت خوبی برخوردار بوده و تولید داخل استان است خریداری نشود. با توجه به مشکلاتی که در حال حاضر گریبان‌گیر زنبورداران است و آنها را متضرر کرده است، زنبورداران نیز به سمت تولید عسل تقلبی رفته‌اند که کارخانه‌داران نیز و کارخانه‌داران نیز این عسل‌ها را بیشتر و با قیمت پایین‌تر خریداری‌، بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌کنند.

میرزایی‌فر خاطرنشان کرد: زمانی استان اصفهان باکیفیت‌ترین عسل را در کشور تولید می‌کرد اما در حال حاضر متأسفانه با توجه به مشکلات عدیده‌ای که زنبورداران با آنها مواجه هستند عسل تولید شده در استان از نظر مرغوبیت نیز افت کرده است.

وی با بیان اینکه تولید عسل مرغوب و با کیفیت برای زنبورداران با صرفه نیست، گفت: مردم نیز رقبتی برای خرید عسل‌های مرغوب و باکیفیت ندارد و به دلیل قیمت بالای آن تمایلی به خرید آن ندارند.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اصفهان تاکید کرد: اگر دولت بودجه‌ای را در اختیار تعاونی‌ها و اتحادیه قرار دهد تا عسل مرغوب را خود خریداری کرده و تحت نظارت خود توزیع کنند، می‌تواند کمک زیادی برای تولیدات سالم داشته باشد اما در حال حاضر هیچ‌گونه نظارتی بر کارخانه‌ها و بسته‌بندی آنها نمی‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اصفهان ، عسل ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.