ارومیه/

ضرورت راه‌اندازی شورای پشتیبانی سوادآموزی در آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بر ضرورت راه‌اندازی شورای پشتیبانی سوادآموزی در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، فریدون سید مصطفوی عصر امروز در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: برای ساماندهی به اوضاع فعلی همه نهادها تلاش کنند.

وی افزود: مدیرکل سازمان بهزیستی، کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی با این مجموعه در راستای سوادآموزی همکاری چشمگیر و موثری تاکنون داشته‌اند.

مصطفوی به ضرورت راه‌اندازی شورای پشتیبانی سوادآموزی در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف باید تا آخر برنامه پنجم پنج ساله توسعه، تعداد بی‌سوادان کاهش یابد.

مصطفوی با اشاره به اینکه 249 هزار و 398 نفر از گروه سنی 10 تا 49 سال بی‌سواد یا کم‌سواد هستند، ادامه داد: به عبارت دیگر 12 درصد این رده سنی بی‌سواد قلمداد می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه بی‌سوادی مردم در اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و ... تاثیر منفی زیادی بر جای می‌گذارد، اضافه کرد: همه نهادها باید ضرورت سوادآموزی را برای مردم تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی در ردیف شش استان کم‌سواد کشورمان قرار گرفته است، بنابراین دستگاه‌های اجرایی مختلف برای ساماندهی اوضاع همت کنندز/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.