تحول در سیستم بهداشتی مقدمه تحول در نظام سلامت کشور است

فاز اول اجرای طرح تدارک مراقبت های اولیه جامع و نوین سلامت در حاشیه شهرهای استان سیستان و بلوچستان با اولویت تحول در خدمات مراقبت های اولیه آغاز شد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فاز اول اجرای طرح تدارک مراقبت های اولیه جامع و نوین سلامت در حاشیه شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تهیه نقشه مناطق حاشیه نشین و بلوک بندی مناطق حاشیه شهرها و سر شماری جمعیت ساکن در بلوک های حاشیه نشین در حال اجرا می باشد.

وی ادامه داد طبق برآورد جمعیتی استان تعداد 351005 نفر در 45 منطقه در حاشیه شهرهای استان سکونت دارند که تاکنون با همکاری بیش از 280 تیم بهداشتی 46476خانوار و جمعیتی بالغ بر 202992 نفرسرشماری شده اند.

 طباطبایی برنامه تقویت و نهادینه کردن همکاری های بین بخشی از طریق شورایعالی سلامت و امنیت غذایی برای وضع سیاست های عمومی سلامت محور و توسعه محیط های سالم و برنامه ارتقاء سواد سلامت مردم از طریق مشارکت مردم و خود مراقبتی را از دیگر برنامه های تحول در نظام سلامت عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، تحول در سیستم بهداشتی را مقدمه تحول مثبت در نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: کاهش مرگ و میر، افزایش امید به زندگی، کاهش ابتلا به بیماری ها، توانمند سازی مردم، کنترل عوامل خطر، کنترل عوامل اجتماعی موثر بر سلامت از اهداف برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان است. 

وی تصریح کرد: پس از سرشماری و شناسایی جمعیت تحت پوشش و واحدهای ارائه دهنده خدمات سرپایی درحاشیه شهرها، برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت بصورت همزمان در کل کشور آغاز خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار